Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '17

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

İzmir-Ödemiş

İzmir-Ödemiş
 

Merhaba sevgili okuyucu !

Harika bir önerim var size İzmir'in Ödemiş ilçesinden bahsedeceğim. İster kendi arabanızla isterseniz tren yoluyla da gidebilirsiniz. Eğer kalabalık bir saate denk gelmezseniz tren yolculuğu çok keyifli oluyor. Hafta sonları daha kalabalık oluyor haliyle bilginiz olsun...Ödemiş tren saatlerini buraya bırakıyorum.tık tık tık

Arabayla gitmeyi düşünürseniz yolda harika bir çay bahçesi var. Kafkas aile çay bahçesi, şaşaalı bir kahvaltısı yok ama olanların lezzetine diyecek laf da yok ve mekan muazzam huzurlu, işletmecisi çok nazik bir beyfendi. İzmir-Torbalı-Bayındır yol güzergahını kullanan sevgili gezginler için burası mutlak uğrak yerdir. Tur şirketlerinin de sık sık uğradığı bir mekandır. Mutlaka çiğ böreğini tatmanızı tavsiye ediyorum size. İsterseniz ordan alın isterseniz kendi yiyeceklerinizide götürüp sadece çay servisi alabilirsiniz o kadar rahat bir yer yani.

Keyifli bir kahvaltının ardından Ödemiş yoluna devam etmek için atladık arabalara. 50-60 km sonra Ödemiş'in merkezine vardık. Biz daha önce gittiğimiz için merkezi gezmedik bu sefer ara köylere daldık ve harika sokaklar keşfettik. Sizler için merkezde gezilecek yerleri yazıyorum.

Kadın el sanatları pazarı (halk dilinde gadılağa pazarı denir) hediyelik eşya almak isterseniz oldukça uygun bir yerdir.

Tarihi arasta çarşısı

125.yıl kültür parkı

Ödemiş Müzesi

Yıldız Kent arşivi ve müzesi

ÖDEMİŞTE NE YENİR?

Gelelim en önemli soruya :) öncelikle benim size tatmanızı tavsiye ettiğim 4 güzel yiyecek var.

1. Ödemiş kebabı

2.Töngül pidesi

3. Ödemiş sandviçi

4. Ödemiş köftesi

Bu 4 arkadaşı mutlaka tadın derim. Efsana lezzetler. Yiyebileceğiniz yöreye özel yemekleri de aşağıya yazıyorum.

keşkek

yağlı sulu akıtma

kesitme çorbası

ısırgan avukması

dibile

kabakaşı tatlısı

kalburbastı tatlısı

Mekan önerisi olarak: töngül pide fırını(senelerin esnafıdır ve çok lezizdir), sandviçler sokağındaki tüm esnaflar hakkını verir bu işin mutlaka girin o sokağa ve son olarak tüm lezzetleri bulabileceğiniz Hurşit Kebap'da Ödemiş'in meşhur mekanlarındandır.

ŞİRİN KÖY BİRGİ ?

Birgi Ödemiş ilçesine bağlı bir köy. 2012 yılında UNESCO tarafından Dünya Mirası geçisi listesine eklenmiştir. Bir çok tarihi yapıya ev sahipliği yapar. En gözdeleri Ulu camii, Çakırağa Konağı ve Aydınoğlu beyliklerine ait yerlerdir. Birgi'nin her sokağında ayrı bir güzellik sizi karşılıyor, o evlerin yaşanmışlıkları, sokakta gördüğünüz her insanın size selam vermeden hal hatır sormadan geçmemesi gerçekten özlenen şeylerden biri. Hele bir de evlerin önünde yaşlılar varsa bir muhabbet kurarlar sabaha kadar dinleyesiniz gelir. Çok samimi ve içtendir insanları, evlerine çay, kahve içmeye çağırana bile şahit oldum. Birgi'yi gezdikten sonra rotamızı Gölcük gölüne doğru çevirdik. Buraya yörenin halkı Gölcük yaylası diyor. 15-20 dakika dağ tırmanarak gölcük yaylasına ulaşıyorsunuz. Hava sıcaklığı resmen 5-6 derece  düşüyor haberiniz olsun tedarikli gidin derim :)... dağ bitti son viraj aha da geldik derken karşımızda eşsiz göl manzarasıyla kalakaldık. Resmen gizli güzellik doğanın içine hapis olmuş. Gölün etrafında çamlar, sazlıklar, yeşillikler cok güzel bir görüntü oluşturuyor. Aynı zamanda çeşitli çay bahçeleri ve lokantalar da mevcut. Dağ yürüyüşleri yapmak için oldukça uygun bir araziye sahip, balık tutmayı sevenler de gölden balık tutabilirler. Çok küçük bir merkeze sahip ve merkezinde halk pazarı var tüm ürünlerde organik görmek gerekir. Esnafına ve halkına diyecek bir sözüm yok hepsi çok misafirperver, güler yüzlü ve yardım severler. Konaklama düşünürseniz eğer gölcük göl pansiyonunu öneririm sizlere.

Eğer İzmir'e yolunuz olur da düşerse Ödemiş kaçamağı yapabilirsiniz. Görülmesi gereken harika manzaralar orada sizleri bekliyor.

Keyifli günler dilerim, bir sonraki postta görüşmek üzere...

 
Toplam blog
: 8
: 246
Kayıt tarihi
: 08.04.17
 
 

Geziyorum, görüyorum, eğleniyorum, çekiyorum, paylaşıyorum ve blog yazıyorum. Ne gezmekten vazgeç..