Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '17

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Çilekeş üniversiteliler

Çilekeş üniversiteliler
 

Evet arkadaşlar üniversiteye yeni katılacak olan arkadaşlar için önerileri maddeler halinde yazıyorum... DİKKAT DİKKAT !!!!

  1. Tercih yaparken hep dikkat edin derler ya gerçekten dikkat edin çünkü 4 ya da 5 yıl kalırsanız 7-8 yıl geçireceğiniz bir dönemden bahsediyoruz sonuçta... :) Kalmayın tabi senelerin telafisi yok..
  2. Tercih listenizdeki her okulun kampüsünü detaylı inceleyin arkadaşlar çünkü atıyorum adresinde İstanbul yazıp da İstanbul un merkezine en yakın mesafesi 1,5-2 saat olan okullar var aman buna da dikkat. İstanbul da okuyorum deyipte İstanbul la alakasız olmasın yani :)
  3. Her türlü ulaşım seçeneklerini araştırın, hava alanı ,otogar vs . çünkü ot bitmez kervan geçmez yer olan kampüsler gerçekten başa bela... Yaşayan bilir. 1 saatlik mesafeye eğer arabanız yoksa indi bindilerle 5-6 saatinizi harcarsınız.
  4. Gece hayatına meraklı iseniz bunu da araştırın çünkü her kampüs şehirin göbeğinde değil ve malum araban yoksa saatte önem arz ediyor yurtlar için.. tabi her yurt içinde geçerli değil.
  5. Gelelim kampüs hayatına... Şimdi okuluna göre değişiklik gösteren bir durum bu, ilk sene hazırlık okuyorsanız eğer zaten lise 5 gibi bir şey oluyor :) ama fakülteye geçince çok ararsınız o lise 5 yılını...bunu da yaşayan bilir.
  6. Fakültenin ilk yıllarında her türlü aktiviteye katılırsınız. her türlü kulüpte ön sıralara çıkmaya çalışırsınız daha sonra okul başkanlığı seçimlerine bi el atarsınız bu istekler olur hep bir popüler olma peşinde olur yeni gelenler. Yıllar geçtikçe 2.sınıfın sonlarına doğru başlar kaynamalar bu okul nasıl bitcek düşünceleri ohhh gelsin buhran dönemi....Hazır mıyız?
  7. Başlasın kredi hesaplamaları kaç sene kaldım lar? Ailem duyarsa napacağım oğlum ben bittim peder beni vurur söylemleri ve bunun gibi bir çok laf ...
  8. Hem okuyup hem eğlenme kısmını yapan çok az insan oluyor aman deyim uymayın herkese güzel güzel çalışın okulu bitirin çocuğum oldu mu evladım diyen çok olacak :) :) sonuç gitti bi sene daha.

Arkadaşlar üniversite hayatı hem çok çok güzel hem de çok zor. aileden uzaksa daha da zor yurtta kalanlar bunu çok iyi bilir. Çamaşır, yemek, bulaşık, ütü derken ah annem canım annem diye ağlarsınız. önce herkes kaçmak ister aileden uzak oh der ama sonra tıpış tıpış her boşlukta gitmek için bilet kovalar, kaybolan senelerin telafisi yok ne yazık ki bu yüzden senelerinizin kıymetini bilin ve doğru kararlar alın. ÇOKKK ÇALIŞ ÇOK, KAPAK ATIYIM GEÇERİM DEMEKLE OLMUYORR GENÇ NESİL !!! :)  GEÇİLMİYOR ÖYLE KOLAY :) :) Bölümde önemli tabi bu konu da.

Işık üniversitesi endüstri mühendisliği okuyorum sorusu olan varsa yorum yazabilir?

Kampüs hayatı?

Yurt hayatı?

Ders hayatı?

Okul hayatı? vs.. aklınıza ne gelirse...

İlk aklıma gelen sorunlar bunlardı :) yaşadığım,yaşandığını gördüğüm ve duyduklarım...

Sevgiler...

 
Toplam blog
: 8
: 246
Kayıt tarihi
: 08.04.17
 
 

Geziyorum, görüyorum, eğleniyorum, çekiyorum, paylaşıyorum ve blog yazıyorum. Ne gezmekten vazgeç..