Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '19

 
Kategori
İzmir
 

İzmir Toplu Taşımacılık

Bugün (22.08.2019)  saat 19.00 da Kültürpark da  Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer Ulaşım Sorunlarını ve çözüm önerileri konusunda halk ile toplantı yapacağını öğrendim.

ESHOT;
Otobüs Hat Numaraları

İstanbul ilinde Hat numaraları benim bildiğim 50 yıldan beri hiç değişmezken ve hat numaraları belli bir düzen içinde verilirken İzmir de bazen yılda iki üç defa değişiyor ve numara verilirken kafalarına yâda çocuklarının okul numaralarına göre veriliyor. Aynı güzergâhtaki otobüsler birbirine yakın numaralar taşırdı. Şimdi ise Merkezdeki bir semte 979 numara verilirken merkeze çok uzak ilçenin numarası 984. Eskiden bir gazete reklamında biz otobüse 169 deriz diye Efsane Teleferik hattından bahsediliyordu. O numarayı da yok ettiler. Otobüs numaraları güzergahlarına göre değişmeyecek şekilde yeniden düzenlemeli bununda tek yolu İstanbul’da olduğu gibi Önce Rakam sonra harf şeklinde olabilir.

Otobüs Hat Levhaları;
Otobüslerde bulunan levhalar yetersiz Örneğin 18 Yeşilyurt – Konak bu levhaya bakan kişi Mezarlıkbaşı yâda ikiçeşmeliğe gidecekse bu otobüse binmiyor Eshot Mobil uygulamasında bile Etnoğrafya müzesi son durak olarak gözüküyor. Ancak uygulamada 18 Konak Yeşilyurt olarak girerseniz mezarlıkbaşından geçtiğini görüyorsunuz. Otobüs levhalarında Ara Duraklar ve güzergah hakkında hiçbir bilgi yok.

Otobüs Durakları;
Otobüs durakları bazı yoğun bölgelerde 2-3-5 -7 durak olarak ayrılmış örneğin mezarlıkbaşında durağa bakıyorsun gelişigüzel dağıtılmış ve sadece numara var 18-19-20 bir durakta diğerinde 681-691 öbürüne bakıyorsun 655-680- 23 İzmir i bilmeyen biri gelse bu numaralardan ne anlayacak gideceği yönün otobüsü hangi numara hoş Eshot boş vakitlerinde numarayı önce 90 sonra 690 sonra 691 yaptığından İzmirde yaşayanlarda yeni numaraları bilmiyor. Hangi durakta beklesinler. 680-691 Eşrefpaşadan geçerken 655-681 İnönü caddesini kullanırken duraklar ayrı ayrı.

Aktarma Merkezleri,
Aktarma merkezi denilen eziyet ve israf merkezleri kaldırılmalıdır. Örneğin 681 Fahrettin Altay Aktarma merkezi denilen yere gidebilmek için Fahrettin Altay meydanından 4 durak yokuş çıkarak gidiyor. Bu yolu bazen 1 bazen sıfır yolcu ile kat ediyor. Gerek zaman kaybı gerekse mazot kaybına ve otobüslerde gereksiz kullanım aşınmasına yol açıyor. Aynı durum 551 içinde geçerli. Bu iki hat birleştirilip hatta hizmet veren otobüs sayısı artırılmadan Narlıdere- Montrö olarak birleştirilse hem üçkuyular meydanında İstinye park önünde oluşan yoğunluk azalacak hem de otobüsler gereksiz yere 4 durak yokuş çıkmayacak.

Aktarma merkezleri İktidarın Millet Bahçelerine alternatif olarak şöför bahçesi olarak düşünülmüş. Vatandaş yazın güneşin altında kışın yağmurun altında beklerken otobüs durağa geliyor kalkış saatine 15 dakika var tamam şöför gitsin ihtiyacını gidersin ama Otobüsün kapısını hareket saatinden 5 dakka önce açsın yok illaki tam hareket saatinde açacak. Burda duraklara genelde iki hat konulduğu için millet sıraya giremiyor tartışmalar çıkıyor. 305 ve 971 nolu hatlar acaba torpilli hatmıda Agora Kipa yolcusu binmesin diye diğer durakların yeri değiştirilip en arkaya saklandı. Bence bu aktarma merkezi sadece ilçe merkezlerine giden hatlar dışında kaldırılarak otobüsler Güzelbahçe- Fahrettin Altay Ring yada  Balçova Fahrettin Altay Ring olarak çalışmalı . Şöförler dinlenmelerini Balçova yada Güzelbahçe kalkış duraklarında yapmalıdırlar. Kısaca aktarma merkezlerine ulaşan otobüslerin tamamı ring sefer haline getirilmelidir. Efendim Ring olursa şöförler yoruluyor diyebilirsiniz  2000 öncesinde Narlıdere – Çiğli  gibi uzun hatlar vardı bundan 5-6 yıl öncesine kadar Güzelbahce otobüsü Halkapınara kadar gidiyordu. İstanbulda efsane 500 T Tuzla Cevizlibağ arası yoğun trafikte tek şöför çalışıyor yorulmuyorda Eshot Şöförleri kısa mesafede yorulacak. Şimdi Esentepe den kalkan otobüs Üçkuyular İskeleye gidiyor seyahat süresi 15 dakika otobüsün bekleme süresi son durakta 15-20 dakika. Yani arabaların seferde kaldığı süreler aktarma merkezlerinde beklediği sürelerden daha az.

Ayrıca Narlıdere Güzelbahce  istikametinden gelen otobüsler Dokuz Eylül Hastanesi önünde saat 21,00 e yaklaştığında şöför “buraya kadar zor geldim otobüs arızalı diyerek yolcuları indirmekte” yolcular arkadan gelen otobüslere bindikten sonra arızalı otobüsle tamir aracını beklemeden Eshot garajına doğru hareket etmektedirler.

Körüklü Otobüsler;
İzmir de daracık sokakların olduğu bölgelere Varyanta körüklü otobüs seferleri konmakta bu otobüsler sanıldığı gibi solo otobüslerin iki katı yolcu almamakta her otobüste orta kapıyı geçtikten sonra körükte oturacak boş yer kalmamışsa geçişi engelleyecek şekilde bir yada iki yolcu tıkaç rolünü üslenmektedir. Ayrıca durağa bir körüklü otobüs yanaşmışsa arkasından gelen diğer otobüs durağa yanaşmadığından duraklarda gereksiz zaman kaybına yol açmaktadır. Ring sistemine geçilirse otobüs sayısı artırılmadan körüklü otobüs yerine solo otobüslerle daha fazla yolcu taşınacağı görülecektir. İzmir ulaşımına uygun olmayan Körüklü otobüs sevdası bitirilmelidir.

METRO,
Fahrettin Altay  yeraltı son durakta metro da otobüslerde olduğu gibi tam kalkış saatinde gelmektedir. Yazın bunaltıcı metro istasyonunda yolcular beklemekteler. Ayrıca yolcu biniş yerini (kapıların açılış yerini göstermek için) işaretlemek için koyu renkte döşenmiş olan yerde istediğiniz kadar bekleyin kapılar burda açılmamaktadır. Bunda iki ayrı metro vagonu kullanması etkindir ancak hangi vagon gelirse gelsin kapılar bu işaretli yerde açılmamaktadır. Ayrıca Metroda ilk merdiven inildikten sonra gelecek metroların saatlerini gösteren bir uygulama asılması durumunda yolcular ona göre hareket edeceklerdir. Turnikeler geçildikten sonra Metronun gideceği İstikametteki durakları gösteren tabelaların konulması çokmu zordur. Sabah saatlerinde metro seferleri işe gidenler düşünülerek artırılmışken işe gidenlerin akşam döneceği düşünülmediğinden 09.000 – 20.00 saatleri arasında sefer aralıkları aynıdır.

Tramvay;
O kadar şehir gezdim filmlerde çeşitli tramvaylar gördüm gidiş ve geliş olarak tramvaylar yan yanadır. Ancak İzmirde Karataş Fahrettin Altay arası Tramvaylar Denizde oturanlar Düşünülmüş olacak ki gidişi ve gelişi ayrı yönlerdedir.

ESHOT İletişim;
Eshot yaptığım şikâyete geri dönüş yapmamaktadır. Örneğin Güzelbahce den Fahrettin Altay a gitmek için otobüs beklerken son durağa otobüslerin gittiğini gördüm ancak geri dönmediler otobüsler üç sefer atlattıktan sonra geldi. Eshot a durumu bildiren tweet attım. Cevap gelmedi. HİM e tweet attım Eshot lütfedip cevap verdi Trafik yoğunluğunda gelememişler. Gözümün önünde 3 otobüste son durağa geçtiler iki duraktamı oluştu bu yoğunluk?

Ben sadece toplu taşıma hizmetlerinden faydalanan bir yolcuyum. Benim gördüklerimi İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü ulaşım uzmanları görmüyor mu ? İzmir de toplu taşım için araç personel var ama bunların randımanlı çalışmalarını sağlayacak organizasyon yok.

 

 
Toplam blog
: 5
: 586
Kayıt tarihi
: 03.11.17
 
 

  Dokuz Eylül Üniversitesi Maliye Bölümünden mezun oldum. İzmir'de yaşamımı sürdürmeye ça..