Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '09

 
Kategori
Trafik
 

Kadın Sürücüler Sinirlerimi Zıplatıyor

Kadın Sürücüler Sinirlerimi Zıplatıyor
 

Son günlerde trafikte çıldırmamı sağlayan en önemli unsur kadınlar!

Ne derseniz deyin kadınlar gerçekten kötü ve bilinçsiz araba kullanıyorlar.

3 şeritli yolun en solunda 50 km. hızla, direksiyona iki eliyle sarılmış, başı cama yapışmış kadın sürücülere her gün rastladıkça kendimi paralıyorum.

***

Trafiğe çıkan her insan gibi benimde sinir katsayım artışa uğruyor. Eskiden arabanın içinde babamın yanında bir yerlere giderken babamın öfkesini anlayamaz, neden bu kadar kızıyor diye sorardım kendi kendime… Babam da her defasında aklını kullanmayı bilmeyen sürücülerden şikayet eder, insanların duyarsızlığını dile getirirdi. Üstüne bir olumsuzluk yaşanırsa hepsi üst üste gelir derdi. Örneğin biri, siz hızla giderken önünüzde yavaş seyrediyor ve aynadan sizi görmüyorsa buna benzer birkaç sürücü ardı ardına karşınıza çıkar sizde sinir olmaya devam edersiniz. Siz sinir oldukça trafikte olumsuzluklar meydana gelir, siniriniz da artmaya devam eder.

***

Son birkaç gündür trafikte kadın sürücü terörüne maruz kalıyorum. Her zaman kadınların sosyal yaşam içerisinde aktif özneler olmasını savunan ben karşıma çıkan kadın sürücüler yüzünden çıldırma noktasına geldim.

Ana yoldan giderken yolun ortasında aniden durup tali yoldan gelen araçlara yol vermeye kalkan ve arkasından gelenleri düşünmeyen mi ararsınız, iki şeritli yolu ortalayıp arkadan gelenlere yol vermeyen, sizin onun arkasında olduğunuzu bile fark etmeyenler mi!

***

Ayna kullanmayı bilmeyip sol şeridi işgal eden kadın sürücülerden birine yaptığım selektörün ardından kadın sürücünün el kol hareketine maruz kaldım bugün.

Yaptığım kibar bir yol istemeydi sadece, o ise 40 km ile sol şeritten gitmeyi kendine hak bilerek bana el kol yapıyordu.

Yine sinir oldum. Yine sinir olduğumla kalarak yanından korna çalarak geçtim. Sanırım beni anlamadı ve o yine haklı olduğunu düşündü.

***

İyi araba kullanan ve trafikte trafiğin hakkını verenler yok mu?

Tabi ki var!

Ancak bir genelleme yaparsak sanırım kadınlar araba kullanma ile trafik becerileri arasında iyi bir ilişki kuramıyorlar.

Lütfen biraz daha hâkimiyet, biraz daha düşünce, biraz daha saygı!

Ahmet Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..