Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '16

 
Kategori
Aile
 

Kadına bakış açısı

Kadına bakış açısı
 

kadınlar sizin köleniz ya da malınız değildir.


KADINA BAKIŞ

Açıklama: Bu yazı 4- 5 sene önce bir yerel gazetedeki köşe yazıma aittir. 

 

Hemen kadınlardan yazmaya başlamak istemezdim. Daha genel bir konu olsun isterdim ama bugün gördüğüm iki haber de bana bu konuda yazma isteği uyandırdı. Aslında konu erkekleri de ilgilendiriyor; çünkü olaya sebep olanlar bir takım erkekler!  Siz bu yazıyı okuyan erkeklerdenseniz, eminim onlar gibi düşünen ve davranan insanlardan değilsinizdir. O haberlere neden olan erkeklerin bir kadın yazarın yazdıklarını okuyacaklarını da sanmıyorum.

Bahsedeceğim haberlerdeki erkekler kadını evin bir eşyası gibi gören, namusu yaşam nedeni olarak gören, olmazsa o kadınların dünyalarının durup, hayatlarının biteceğine inanan insan görüntüsündeki canlılardır.

Haberlerden birinde Suudi Arabistan’daki kız öğrencilerin kilolu olmaya başladığını gören kralın kızının; kız çocuklarına da beden eğitimi dersi verilmesini önermesi ile ortaya çıkan çirkin tablo aksettiriliyor satırlara.  Kralın kızı kız öğrencilerin de beden eğitimi dersine girmelerini isteyince ülkenin din ulemalarından bir kaçı bu görüşe şiddetle karşı çıkmış! Dediklerine bakılacak olursa kız öğrenciler spor yaparlarsa bekaretleri bozulurmuş, sporu namussuz kadınlar yapabilirmiş! Buyur buradan yak! Zihniyete bak! Ne diyeyim ben bu sözde erkek görüntüsüne bürünmüş insan kılıklı canlılara? Bunu diyenlerde beyin mi yok ya da beyin yerine başka yerlerini daha çok çalıştırdıkları için kafaları mı çalışmaz olmuş?

Beden eğitimi nedir? Bedeni esnetecek, sağlık kazandıracak birkaç esneme, zıplama, uzanma hareketini toplu halde yapmaktır. Spor da değil yani. Herhangi bir spor dalına da takmamışlar. Beden eğitimi dersi bekaret bozuyor! Bu beden eğitimi erkek mi? Bir şekli ve kadınların namuslarıyla ilgili bir tavrı, hareketi mi var? Kusura bakmasınlar da beden eğitiminin neresi, nasıl namus bozarmış ben anlamadım.  Eşofmanlı olmak mı birilerini tahrik ediyor! Öyleyse de sorun o erkeklerin beyinlerinde aranmalı! Siz o kızlara istediğinizi giydirin! İster çarşaf, ister türban, ister eşofman…Ne olursa olsun, o beyinler yine de beden eğitimin namus bozduğunu iddia edeceklerdir. Çünkü kafalarındaki beyin kullanılmamaktan körelmiş! Mantıklı düşünemiyorlar! Daha ne diyeyim ben? Terbiyemi bozdurmasınlar şimdi!

İkinci haber de Mısır’daki din adamlarının kadınlarda şehvet hissini uyandıracağı düşüncesi ile muz, hıyar ve kabak gibi bazı sebzelere dokunmalarının yasaklanması ile ilgili. Erkek organına benziyormuş,  kadınların isteklerini arttırırmış! Gerekçe de bu!  İsmi açıklanmayan şeyh demiş ki: kadınlar bu meyveleri soymak ya da yemek istediklerinde eşlerinden yardım alsınlar. Evli olmayanlar hiç yemeyecek ya da dokunmayacak herhalde. Ya da babalarından mı isteyecekler?

Durdum. Takıldım kaldım. Bu nasıl bir bakış açısıdır anlamıyorum. Kadına bakış! Bu erkeklerin akılları başka bir konuya çalışmıyor herhalde? Hayır, kadınlar niye “kabağı gördüm, canım kocamı çekti. Gelse de odamıza çekilsek” filan demiyor? “Ay hıyara da bak! Kocamı hatırlattı!” diyerek sebzeyi eline almaya utanan bir kadın yok da, şeyhler “kadın dokunmasın bu sebzeye-meyveye, cinsel olarak etkilenirler” diyor.  Kime kızayım, ne diyeyim bilemedim. Ben bu kafadaki erkeklerin bir kadını sevme becerisinin olmadığına da inanırım. Bu adamların akıllarında tek bir düşünce var: o da sapıklık! Baktıkları her yerde kadınları ve cinselliği düşünen beyinlere nasıl yasak koyulur bilemiyorum ama bu ülkeler kadınlara bakış açıları yüzünden kadınların yaşamlarından beden eğitimini ve bazı sebze-meyveleri çıkardı bile! Darısı bu kafadaki erkekleri yeryüzünden silecek düşüncelerin başına! 

 
Toplam blog
: 72
: 363
Kayıt tarihi
: 20.01.16
 
 

4 kitabı olan bir editör- yazar. Hayvansever. Çevreci. Kadın hakları savunucusu ..