Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

Karainden Saint Pierre'e ! ! !

Karainden Saint Pierre'e ! ! !
 

Karain İlk İnsanın Yerleşkesi, Saint Pierre ilk mağara kilisedir.


Bir tespitimi paylaşmak istiyorum ilk din adamı (Şıhların) Hatay'ın Samandağ ilçesinde ‘’gezi parkı’’ direnişinde de ilk ölümün bazı dikkatsiz işgüzarların bilinçsizce veya hedef gözeterek bütün Türkiye de yapmış oldukları gaz veya plastik mermi atışları nedeniyle ilk ölümün kaza ile de olsa Hatay da gerçekleşmesi yöre halkını tedirgin etmiştir. Ümit ederim Samandağ’daki din adamlarının kasıtlı tutuklanması gibi olmasın. Antakya yerlileri Antakya’yı bir kurşun atmadan referandumla Mustafa kemale hediye etmişlerdir, benim Nasır dedem de oy kullananlardandı, bu olayı önemsiyorum. Mesela din adamlarımız mersin Tarsus ve Adana da yerleşik, halkın Antakya doğumlu insanları din hocalarımızla gidip Hatay da çalışma yapmışlardır, buda oylamaya büyük etki yapmıştır halk bilinçlendirilmiştir. Bu olay hiç bir zaman bir övünç kaynağı olarak abartılmamıştır ve kullanılmamıştır. Neden mi; çünkü yapılması gereken yapılmıştır bu insanlar ( Alevi, Nusayriler ) Müslüman demokrat ve laiktir. Osmanlı zamanında da böyle sonrasında da böyleydi, bu böyle bilinip yeni nesil gençlere okutulmalı ve anlatılmalıdır. Muhammed Nusayri 11. imam Hasanü’l-Askeri’nin talebesidir. Ataları Sıffin savaşında Hz. Muhammed’in yanında muaviy'e ve yezide karşı savaşmış olup Hz. Muhammed’in yolundan ayrılmamıştır. Evet, zulüm görmüş, hakaret görmüş, aç kalmış lakin İslam’dan Müslümanlığa yani İncil den Kuran’a ki hak yolu budur hiç mi, hiç tereddüt etmemiş. Âdem’in ruhuna kavuştuğu an Rab ‘ı ile yaptığı akit, kelimeyi şahadete sadık kalmıştır. Yaşasın halkların kardeşligi, yaşasın Türkiye cumhuriyeti, yaşasın insanlık. Bu vatan için bir daha ölünmesi gerekiyorsa! Bu can vatanındır! Övünmek gerekiyorsa bütün dinlere saygı göstererek 4 kitabın kutsal günlerini hak bilip kabulümüzle övünürüz. Hazan ezan çan bizim... Sevgilerimin kabulünü rica ediyorum ey insanlık... Yusuf İNCEKALAN

Mariya Abla!

 

Biz bir hakka inandık, O’dur.
Cansın sen, İncil’den bacım, özledim,
Yollar uzun, bellek silik, göz bilmez özü,
Fuat’tır  yolar, uz,  lakin vuslat zor...

Nedir farkımız? Sen Meryem, ben Yusuf...
Hedef bir değil mi? Ki, sende Ahmed, bende İsa,
Sende Harun, bende Ali, her ikisi de, veli...
Ayrı düştük, sen incili, ben Kur an-ı öveli...

Seni özledim, Azra mı desem, Meryem mi? Abla!
Odil’li bir ana, Havva'dır, Hak indinde...
Can, Yahya’dır, İsa’yı vaftiz eden, hediye?
Adem de, İsa’da birdir, onlar, ruhallah ‘tır.
Dört kitap haktır, God’ta, Allah‘ta bir değil mi?

( Milliyet Blog’dan) Mariya abla yaşıyor lakin alzaymır.!

 
Toplam blog
: 489
: 133
Kayıt tarihi
: 07.08.12
 
 

1947 yılında Adana/ Yüreğir / Yamaçlı mahallesinde doğdum. İlkokulu Çukurova İlköğretim Okulunda ..