Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '08

 
Kategori
Haber
 

Karaköy İskelesi

Karaköy İskelesi
 

Yeni Karaköy İskelesi çalışma süresini doldurup yaştan emekli oldu 24 yılda... Oysa bir yılı daha vardı emeklisine, maalesef malulen emekli oldu! Neler oluyor ülkemde...Koskocaman iskele, Titanik gemisi gibi battı...

Her İstanbullu gibi benim de kahrımı çekmişti rahmetli… Ne lodoslar, ne poyrazlargördü Karaköy iskelesi, hiç biri batıramamıştı çünkü karaya bağlanan zincirleri sağlamdı. Ama iskeleyi taşıyan, yüzen dubalarla ilgilenilmediği için dayanamadıKaraköy İskelesi ilgisizliğe, deliklerinden giren suya… Dubalar doldu… İskelebattı…Saat gece yarısına gelirken, alabora oldu…Dubaların bakımsızlığı suyüzüne çıktı….İskele alt üst oldu. Görünce içim burkuldu...Böylesine ihmal olmamalıydı...

Bakalımsuçu kim üslenecek…Cezayı kime kesecekler…

Karaköy İskelesi’nin, aslında çok önceden “alarm verdiği” ancak “iskelenin güçlendirilmesi gerektiği, her an batma tehlikesi bulunduğu” yolundaki uyarıların dikkate alınmadığı söyleniliyor.

Marmara Denizindeki şiddetli lodos, önceki gün akşamdan itibaren İstanbul’dakendini hissettirmeye başlarken, gece lodosun iskeleyi önce yan yatırdığı, sonra batmasına yol açtığı duyurulurken, iskelenin batışının sadece şiddetli rüzgârlailgili olmadığı, Şehir hatları vapurlarındaki eksiklikler ve iskelelerkonusunda kampanya yürüten isimlerden olan Galata Derneği Üyesi Mühendis NecatSelimoğlu, “kampanyayla ilgili incelemeleri sırasında Karaköy İskelesi’nindubalarının onarılmadığını ve sürekli su aldığı tespit ettiklerini kaydetti.Selimoğlu, bunun üzerine geçen yıldan beri gerek İstanbul BüyükşehirBelediyesi’ne, gerek İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) ile Haliç Tersanesiyöneticilerine konunun önemini ilettiklerini anlattı. İskeleyle ilgili gemimühendisleriyle konuştuklarını ancak dikkate alınmadıklarını ifade ederek, “Havuzlama yapamıyoruz, motopomlarla idare edeceğiz.Batacak hali yok ya” yanıtı aldıklarını söyledi. MühendisSelimoğlu, Karaköy İskelesi’nin batışının “geliyorum” dediğini vurgularken, batışı getiren sürecive çözümünü ise şöyle dile getiriyor...

“Dubalar vidalı değil kaynaklı. 30 yıldır hiç havuzlanmamış. Ayrıca tudya diye bir metal var, gemilerin altıelektrolizden dolayı delinmesin diye kullanılıyor. Tudya yok, midyelenmiş. Bizgeçen yıldan beri uyarı yapıyoruz ve zaten o zaman 70 - 80 cm batmış vaziyetteydi. Karaköy İskelesi’nin olduğu yerde üst ve alt akıntı var dolayısıyla kazıklısistem olmaz. Dubalı sistem kullanılmalı ama vidalı olması lazım kaynaklıdeğil. Bu dubaların vidalardan sökülerek çıkarılmasını ve yeni dubalarkonulmasını sağlar.”

Mühendis Selimoğlu ayrıca, şehir hatları vapurlarının alt kısımlarının yenilenmediğini sadece güvertelerinyenilendiğini, görünen kısımların süslendiğine dikkat çekerek, alt kısımlarınsürekli aşındığını ve her an batma tehlikesiyle yüz yüze olduğunu vurguladı. “En büyük korkumuz bu vapurların batması. Facia olur” diyor Mühendis bey...

Denizyolları yetkilileri bir gemi faciası olmadan, Karaköy iskelesinde yaşanan olaydan inşallah ders alırlar. Onlarca çalışmakta olan, bakım süreleri gelmiş vapurların bakımlarını yaparlar....

Karaköy İskele Danışma
Telefon: 0212 244 42 33
Web:www.tdi.com.tr


 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..