Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '09

 
Kategori
Güncel
 

Karınca yumurtası yağı nedir, ne işe yarar?

Karınca yumurtası yağı nedir, ne işe yarar?
 

Bu günlerde sıkça duyduğumuz bir yağ var. Özellikle bayanlar kendi aralarında, ben denedim, fena değil, -yeni başladım, bilmiyorum, ya da bende oldukça işe yaradı, gibi konuşmalarla, karınca yumurtası yağını Türkiye'de popüler hale getirdiler.

Kadınların ortak problemidir, istenmeyen tüyler. İçerisinde bol miktarda formik asit olduğu öne sürülen karınca yumurtası yağı, istenmeyen tüylerin azalması veya yok edilmesi konusunda etkili olduğu söylenen bir madde.

Osmanlı'da cariyelerin istenmeyen tüylerden kurtulmak için, karınca yumurtası yağı kullandıkları, yeni doğan kız bebeklere ilerde tüy çıkmasın diye bu yağın sürüldüğü bilinir.

Mineral, yağ, karbonhidratlar ve vitaminlerle beslenen tüy folikülleri, tüylerin uzamasını sağlarmış. Karınca yumurtası yağı, tüy kökü aktivasyonunu azaltıyormuş, tüy kökündeki hücreler tarafından emilip tüy kökünü tahrip ediyormuş. Hamileler dışında herkes bu doğal yağı çekinmeden kullanabilirmiş.

Genellikle İran'dan gelen karınca yumurtası yağı, herhangi bir metodla tüyler alındıktan sonraki ilk 3-4 gün, vücuda masaj yapılarak sürülürse, ve bu birkaç ay tekrar edilirse fayda sağlanabiliyormuş.

Umarım işe yarar.

Mehtap Dalayman

 
Toplam blog
: 68
: 4043
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

İ.Ü.Alman filolojisi mezunuyum. İlle de sanatsal faaliyet diyorum...