Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Karnınızdaki Şişlik Bir Türlü İnmiyorsa O Sakızı Hemen Ağzınızdan Çıkarın

Karnınızdaki Şişlik Bir Türlü İnmiyorsa O Sakızı Hemen Ağzınızdan Çıkarın
 

O kadar uğraşıyorsunuz, yiyeceklerinize özen gösterip egzersiz programınızı da aksatmıyorsunuz. Üstelik kilo da veriyorsunuz. Ama karnınız hala şiş! Bu durum özellikle de beklenmedik anlarda sizi rahatsız ediyor. Yani özetle bağırsak gazlarıyla başınız dertte.  Bu durum sadece görünüşünüzü değil istediğiniz gibi hareket  etmenizi de olumsuz etkiliyor.  Ama size bir sır vereyim:  Hem görüntünüzü hem de psikolojinizi bozan bağırsak gazları kaderiniz değil. Gerekli önlemleri alırsanız, bu soruna kalıcı çözüm bulabilirsiniz.

Gelin şimdi size ne yapmanız gerektiğini anlatayım. Okuduğunuz zaman göreceğiniz gibi bağırsak gazlarıyla başa çıkmak o kadar da zor değil. Biraz özen göstermeniz yeterli.

İşte bağırsak gazlarından kurtulmanın yolları.

1- Su içerken dikkatli olun

Evet, tamam… Metabolizmayı hızlandırmak, bedenimizin içerden sağlıklı olmasını sağlamak, ışıl ışıl parlayan bir cilde sahip olmak için bol bol su içmemiz gerekir. Ama bu kadar faydalı olan su da doğru içilmezse sorun yaratabilir. Siz siz olun, yemek sofrasına oturmadan önce midenizi suyla doldurmayın. Su dışındaki içeceklere gelince onlardan kesinlikle uzak durun. Suyun bedeninize gereken faydaları sağlaması ve bağırsaklarınızda gaz oluşmaması için yemeklerden yarım saat önce ve yarım saat su içmeniz sizin için daha faydalı olacaktır.

2- Lokmalarınızı iyice çiğneyin

Aslında yiyecekleri  ağır ağır çiğnemenin bir çok faydası var. Eğer yiyeceklerinizi hızlı hızlı tüketirseniz beyninizin bedeninize "tokluk" sinyali göndermesi uzun zaman alır. Bu şekilde gereksiz yere fazla yiyecek tüketirsiniz. Lokmalarınızı iyice çiğnemeniz bağırsaklarınızda gaz oluşmasını da engeller. Bu konuda şunu söyleyebilirim: Sindirim; lokmalar ağzınıza girdiği anda yani ağzınızda başlar. Eğer lokmalarınızı iyice çiğnerseniz, sindirim sırasında mide ve bağırsaklarınız daha az yorulur.

3- Yağlardan uzak durun

Bağırsak gazlarının bir nedeni  de fazla yağlı yiyecekler. Çünkü zaten sağlıksız olan ve kilo alımına yol açan yağlı yiyeceklerin sindirilmesi de zor. Elbette size yağı ağzınıza sokmamanızı söylemiyorum ama sağlıklı yağlara yönelin. Hangileri mi bu sağlıklı yağ kaynağı besinler? Gelin hatırlayalım. Avokado, badem, kabak çekirdeği gibi kuru yemişler, ton balığı, somon balığı gibi besinler. Bunlar hem vücudunuza sağlıklı yağlar almanızı sağlar, hem de bağırsaklarınızda gaz oluşumunu engeller. Ama elbette durum böyle diye düşünüp bu besinleri de abartılı şekilde tüketmeyin.

4- Sakız deyip geçmeyin

Bağırsak gazlarının oluşmasının bir başka sebebi de sakız! Evet, yanlış okumadınız sakız. Özellikle de fruktoz, laktoz ve sorbitol içeren sakızlar. Bunlar bağırsaklarınızda fazladan hava birikmesine neden olur. O yüzden eğer sakız çiğnemeyi çok seviyorsanız, en azından içeriğinde bu maddeler bulunmayanları tercih edin.

5- Bakliyatlara dikkat

İşte en çok bilinen gaz nedeni... Bakliyatların sindirimi zor olduğu için mide ve bağırsakları zorlar. Bana sorarsanız bakliyat tüketeceğiniz zaman konserve olanlarına değil de tazesine yönelin. Pişirmeden bir gece önce ıslatın. Eğer bu da gaz sorununuza çözüm olmazsa bakliyatları püre haline getirip tüketebilirsiniz. Böylece sindirim sisteminize fazladan yük bindirmemiş olursunuz.

6- Çiğ sebzelere dikkat

Elbette sağlık için sebze tüketmeniz gerekir. Ama eğer bağırsaklarınızda gaz sorunu varsa çiğ sebzeleri tercih etmemenizi öneririm. Bunun yerine taze sebzeleri buharda pişirebilirsiniz. Böylece sindirim sisteminizin onları öğütmesi de kolaylaşır.

7- Gazlı içeceklere yönelmeyin

Gazlı içeceklerin sayılmayacak kadar zararı var aslında. Özellikle de piyasada kutulanmış olarak satılan, şeker içerenlerin. Bunlar öncelikle sağlığınızı olumsuz etkiler. Kan şekeri dengesini bozar, vücudunuza şeker yükler, kilo almanıza yol açar. Ama bu içeceklerin tek zararı bu kadar da değil. Gazlı içecekler de tıpkı sakız gibi bağırsaklarınızda fazladan gaz birikmesine neden olur. Bu yüzden bu tür içeceklerden de uzak durun.

Bağırsak gazını önleyen besinler ve çaylar

Bağırsak gazlarının neden oluştuğunu böylece özetledim.  Peki bunu önlemek için yapılabilecek hiçbir şey yok mu? Var elbette! Gelin onlara da bir bakalım.

Öncelikle zencefilin bu konuda birebir olduğunu söyleyebilirim. Sindirimi kolaylaştıran enzimler içeren  zencefil, bağırsaklarınızda biriken gaz sorununu çözmenize de yardımcı olur. Yeri gelmişken size bir de çay tarifi vereyim. Zencefil kökünü, suda yarım saat kadar kaynatın. Elde ettiğiniz karışımı, içine tarçın, kimyon ve zerdeçal ekleyip çay gibi tüketebilirsiniz. Ya da bu karışımı sağlıklı smoothie'lerinize ekleyip bağırsaklarınızda biriken gazla mücadele edebilirsiniz.

Sindirimi kolaylaştıran enzimler içeren ananas ve papaya gibi meyveleri tüketebilirsiniz. Ama bunları yerken de miktarını abartmayın ve tazelerini  tercih edin. Çünkü kurutulmuş meyveler tazeleriyle aynı etkiyi sağlamaz.

Bağırsak gazlarından kurtulmak için bol bol hareket etmeniz gerektiğini unutmayın. Dilerseniz yürüyüş yapın, imkanınız varsa yüzün. Hiçbirini yapamıyorsanız en azından birkaç kat merdiven inip çıkın.

Hem görüntünüzü hem de yaşam kalitenizi bozan bağırsak gazı sorununuza yol açan yiyecekleri ve bunları önlemenin yollarını kısaca bu şekilde anlattım. Ama değinmem gereken bir başka konu daha var.

Eğer bütün dikkatinize rağmen sorununuz hala devam ediyorsa, bu konuda uzman bir doktora başvurmanız gerektiğini hatırlatırım. Belki de bağırsak gazlarınız bir sağlık sorunundan kaynaklanıyordur ve bunun çaresini de bu işin uzmanı bulabilir.


BERSU EKİNCİ
Bütünsel Beslenme Danışmanı

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 82
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 47
Kayıt tarihi
: 07.08.18
 
 

Manchester Metropolitan Üniversitesi Medya ve Kurumsal İletişim Bölümü'nden mezun oldum. Uzun sür..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster