Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '07

 
Kategori
Sinema
 

Kayıp Nişanlı

Kayıp Nişanlı
 

Bu sabah Ersan Erçelik “Baştan çıkartan Amelie: Audrey Tautou” başlıklı yazısında Kayıp Nişanlı filminden de sözetmiş (1): “Sonrasında Jean Pierre Jeunet'nin "Kayıp Nişanlı" filminde, nişanlısının Birinci Dünya Savaşı'nda giden ölüm haberine inanmak istemeyen ve onu bulmak için cephenin yolunu tutan genç Mathilde'i canlandıran Tautou yine Amelie karakterini hatırlatmıştır.”

Aynı filmleri neden yeniden izlediğimi anlattığım yazımda bu filmden sözetmiştim (2): “Aynı filme ikinci kez gittiğimin açıklamasını “bir kerede anlamıyorum, onun için ikinci kez seyrediyorum” diye açıklamam herkesin çok hoşuna gider. Asıl neden verilmiş sözleri tutulmasından başka değildir. Yalnız bir kez ilk defasında anlamakta zorluk çektiğin Fransızca bir filme yine verilmiş bir söz nedeniyle ikinci kez gitmiştim ve ikincide tam anlamıştım. Bu film 2005’in ilk aylarında vizyonda olan “Kayıp Nişanlı” filmiydi. Vizyona girdiği Cuma akşamı ve Cumartesi akşamı aynı salonda izlemiştim. Filmi ikinci seyredişimde çözmüştüm.”

“Kayıp Nişanlı” filminde çok etkileyici sahneler izlemiştim:

Mathilde, 1 Ocak 1900’de doğmuş olmasını o kadar güzel anlatıyordu ki, kolay hesaplamadan sözederek.

Çocukluk yıllarında o deniz fenerine tırmanışları, yürümekte zorlanan Mathilde’e Manech’in yardımı... Mathilde ve Manech’in şirin çekişmeleri...

Siperlerdeki görüntüler... Yaralanıp savaştan kurtulmaya çalışan askerlerin bunun için seçtikleri yöntemler...

Savaşın olduğu alanların yıllar içindeki değişimi... Yeşeren toprak, büyüyen otlar...

Savaşta öldüğü haberi gelen Manech’in öldüğüne inanmayan Mathilde’in nişanlısını arama çabaları... Askeri arşive girdiğinde acıma ve güven duygusu yaratmak için tekerlekli sandalyeyle gidişi...

Nişanlısının izini sürerken bulduğu, nişanlısının siper arkadaşlarının geride bıraktıkları... Hepsi ayrı birer film olabilirdi.

Askerlerin mezarlığında nişanlısının adının altında hiç değişmeyen yaşını görünce “Hep benden büyük olduğunu söylerdin, artık ben büyüğüm” derken çocukluk yıllarındaki çekişmelerine gönderme yapıyordu.

Kayıp nişanlı filminden çıkarken yüzlerde filmden ne kadar etkilenmiş olduklarını görmüştüm. Bu filmi mutlaka seyredin ama dikkatle seyredin.

Kayıp Nişanlı filmi bilgileri:

Fransızca adı: Un long dimanche de fiançailles
İngilizce adı: A Very Long Engagement
Mathilde rolünde Audrey Tautou, Mathilde'nin nişanlısı Manech rolünde Gaspard Ulliel oynuyor.
Filmi Jean-Pierre Jeunet yönetmiş.
Sebastien Japrisot tarafından yazılan romandan senaryoyu Jean-Pierre Jeunet ve
Guillaume Laurant uyarlamış.
2004 yapımı, 133 dakika.

(1) Baştan çıkartan Amelie: Audrey Tautou: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=43729
(2) Gönül yarası: Televizyonda bir kez daha izlerken: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=21080

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..