Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '09

 
Kategori
Haber
 

Kaza; zorunlu iniş, B737-8 TK...

Kaza; zorunlu iniş, B737-8 TK...
 

Öncelikle kazada kişilerin yakınlarına baş sağlığı ve sabır dileyerek başlıyorum bu yazıma.

Yine acı bir haber B737-8 tipi THY ait İstabul -Hollanda seferini yapmakta olan yolcu uçağımız iniş sırasında kaza yaptı. Bu gün mümkün olan her dakika gelişmeleri takip ettim ve ediyorum.

Öncelikle bu camiada görevli bir personel olarak kendi bilgilerimle son derece tutarsız bulduğum spekülatif açıklamalar üzerinde durmakta fayda görüyorum.

Her ne kadar Pilotlar Derneği Başkanı 'nın yaptığı açıklamalarda benim belirtmek istediğim noktaları açıklamış olsa da maalesef Türkiye 'de yaşıyoruz ve havacılık cidden spekülasyonlara açık bizim toplumumuzda .

Öncelikle uçağın düştüğü değil zorunlu iniş yaptığı aşikar bir konu bu noktada pilotların yetresizliği gibi her kazada bizleri üzen spekülatif ve lüzumsuz bir sebebi ortadan kaldırıyor bence.

Maalesef ilk etapta suçlanan insanlar kaptanlarımız bu tip durumlarda ancak şunu hatırlatmak isterim ki Pilot ya da Co Pilot olabilmeniz için çok ciddi eğitimlerden geçmeniz gerekiyor. Çünkü havacılık cidden her bir kuralının kanla yazılmış olduğu bir alan. Bu nedenle kazada henüz belirtilmemiş olsada eğer hayatını kaybetmişlerse öncelikle pilotlarımızın ailelerine sabır diliyorum ve metin olmalarını rica ediyorum.

İsparta da yaşadığımız kazada da kaptan pilotumuz ki kendisinin çalışma prensiplerini yakından bildiğim ciddi ve gerçekten kurallara riayet eden titiz bir kaptandı. Ölümünün hemen ardında suçlanması beni cidden çok fazla üzmüştü. Bu kaptanın ölümünden sadece bir hafta önce uçuşlarından birinde gördüğü uçak arızasına istinaden bu uçuşa katılmaktan vazgeçtiği ve perensiplerine sıkı sıkı bağlı kaldığını bizler yaşadık. Ve sonuç ilk suçlanan kişi oldu ölümünün ardından.
Lütfen bilmediğimiz ki binlerce teknik ayrıntının olabilceği bir kazada eğitimli ve prensip sahibi olmak zorunda olan kaptanlarımızı ilk elden harcamayalım... Bu ailelerine vereceğimiz ikinci ve belkide en büyük acılardan birisi olacaktır...

İkinci bir seçenek kuş sürüsü... olabilir bencede ama dedikleri gibi kara kutunun açılması gerekli...

Üçüncü bir konu ki saçmalık tan başka bir şey değil bence inişi eğitimde olan bir personelin yapmış olduğuna dair, lütfen bu kadar kolay değil tüm firmalar yolcusuz eğitim uçuşları ve simülatörlerle pilotlara gerekli eğitimleri veriyorlar. Şimdiye kadar kaç tane eğitim uçuşunda görev aldığımı bilmeniz sizleri rahatlatacaktır belki. Ve eğer first officier ( co pilot) olmuşsa zaten gerekli tüm eğitimleri almıştır bunun tartışmaya açık bir noktası yoktur.

Gelelim yakıt bitti hikayesine; bir uçuş gerçekleştirilirken bir uçuş planı vardır bu planda zorunlu iniş ihtimaline karşılık alternatif ineceği istasyonlar ve yahut taksi de ( uçuşa başladığı ve sonlardırdığı özel yol) kaybedeceği ekstra zaman, havada geçireceği ekstra zaman ve gerçek yolcu ve bagaj ağırlıklarına bakılarak uçağın alacağı yakıt hesaplanır. Böyle bir olasılılığın gündeme getirilmesi de son derece lüzumsuz bir şey bence....

Trübülans vs. evet bunlar olasılık dahilinde ..

Şimdi ben sadece bu sektörde uçak harekat memuru olarak çalışan bir kişiyim ama bildiklerim bunlar ve en önemli bildiğim şey tekrar ediyorum
"HAVACILIK KURALLARI KANLA YAZILMIŞTIR. HER BİR KAZADAN SONRA KURALLAR BELİRLENMİŞTİR" bu kadar basit ve rastgele değil yani seçeceğiniz en güvenli yolculuktur hava yolculuğu...

Lütfen rastgele yapılmış açıklamaların etkisinde kalmayalım ve ilk önce mekanik ve çevresel koşullar üzerinde duralım nasıl olsa zaman tüm soruları cevaplayacaktır.

Ve burdan tekrar kaptanlarımızı tebrik etmek istiyorum böyle bir inişi en az can kaybıyla atlatabildikleri için ....

Ölenlerin ailelerine tekrar sabır ve rahmet diliyorum...

Bu blog Milliyet.com.tr sitesinden 5985 kez görüntülenmiştir

 
Toplam blog
: 200
: 959
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum . Maalesef bir tak..