Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '15

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Kefir nasıl bir şey?

Kefir nasıl bir şey?
 

Kefir nasıl bir şey?


“Kefirin adını duydum ama nasıl bir şey bilmiyorum.” diyorsanız, buyrun anlatayım.

Kefir fermantasyona uğramış, vizikozitesi  yüksek, torula mayaları ve bazı mikroorganizmaların faaliyeti sonucu etil alkol ve karbondioksit ...  diye anlatmaya başlıyordum ki. Şaka şaka.

Mesleki dilden uzaklaşıp basit bir şekilde anlatmam gerekirse, bazı mikroorganizmaların, mayaların etkisiyle ekşi bir tada sahip olan, kıvamı ise süte göre daha fazla olan bir üründür kefir.

Kısacası köpüklü, ekşi, beyaz görünümde bir süt içkisi hayal edebilirsiniz. İtiraf etmeliyim ki tadı ilk içişte çoğu kişinin hoşuna gitmeyebilir ama alıştıktan sonra severek tüketebileceğiniz bir ürün haline geleceğine eminim.

Piyasada kefirin tadını ve kokusunu sevmeyenler için değişik aromalarda kefirler de satılıyor, bu şekilde ürünün geliştirilmiş olması da oldukça başarılı. Böylelikle biraz araştırdıktan sonra kefiri istediğiniz aromada tüketebilirsiniz.

Peki kefirin ne gibi yararları var? Burada sayfalarca anlatmak istemiyorum, ben sadece farketmenizi sağladım ve tavsiyede bulundum saymakla bitmeyecek olan yararlarını öğrenmek ve uygulamak tamamen size kalmış .Fakat her zaman dediğim gibi “ Her şey yerinde ve dozunda güzel. “

Biz gıda mühendisleri , kefirin gerek kimyasal yapısını gerek üretim prosesini oldukça iyi biliriz fakat bilmekle olmuyor, uygulama her zaman önemlidir.

Bana kefiri zorla içiren kişiler, annem ve babam. Yine her şeyin en iyisini bildiniz.

“Iyy bu ne? Asla  içmem, kokuyor. ”  tepkimi geri alıyorum. “ Off iyi geldi. ” tepkimi geri veriyorum.

Sağlıkla kalın!

 Not: Önemli olan dış görünüş.

                                                                                            Gıda Mühendisi- Nermin Özge BİLGE

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..