Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '13

 
Kategori
Sinema
 

Kelebeğin Rüyası

Kelebeğin Rüyası... Bugün Kelebeğin Rüyası'na gittim.Gerçekten çok beğendim.

Filmde Rüştü Onur ve Muzaffer Tayip Uslu'nun hayatı anlatılıyor. Kelebek ömürlü şairlerin hayatını anlatayım biraz size.

              Rüştü Onur 1922'de doğup 1942'de 20 yaşındayken ölmüştür.

           Muzaffer Tayip Uslu ise 1922'de doğup 1946'da ölmüştür.

Filmde Rüştü Onur'u Mert Fırat canlandırıyor.Kendinden beklenmeyecek bir performans göstermiş gerçekten.

Muzaffer Tayip Uslu'yu ise Kıvanç Tatlıtuğ canlandırıyor. Kendisi halkın takdirini toplamış bir oyuncu. Ve oyunculuğunu bu filmde en iyi şekilde göstermiş.

Muzaffer Tayyip Uslu'nun aşık olduğu kız Suzan'ı Belçim Erdoğan canlandırıyor. O da iyi bir oyunculuk sergilemiş.

Rüştü Onur'un aşık olduğu kız Mediha'yı Öyle Bir Geçer Zaman Ki'nin Aylin'i canlandırmış. Çok doğal oynamış bence.

Ve en son olarak iki şairin hocası Behçet Necatigil'i Yılmaz Erdoğan canlandırmış. Bence Yılmaz Erdoğan da en iyi şekilde oynamış.

Bu filmde şairler ön planda olduğu gibi şiirler de ön planda. İki şairin oldukça güzel şiirleri var ama benim en beğendiklerim şunlar:

ÖLDÜKTEN SONRA
Diyecekler ki arkamdan
Ben öldükten sonra
O, yalnız şiir yazardı
Ve yağmurlu gecelerde
Elleri cebinde gezerdi
Yazık diyecek
Hatıra defterimi okuyan
Ne talihsiz adammış
İmanı gevremiş parasızlıktan...

                              Muzaffer Tayip Uslu

ŞAİR LEYLA SOKAĞI
Payıma düşen toprak parçası
Senin de payına düşer
Ayrılık gayrılık yok
Ölüm nefesinde nasıl olsa
Amma henüz vakit erken
Daha gün
Karşı apartmanın balkonunda
Dur bakalım hele
Ben salata satayım
Şair Leyla Sokağı'nda
Sen gene koş
Bez fabrikasındaki
Tezgahının başına
Ölüm içimde
Ölüm dışımda
Ölüm talihsiz aşımda
Ölüm kuru başımda
Teselli benim gözyaşımda

                                          Rüştü Onur.

Kelebeğin Rüyası'nı mutlaka izlemelisiniz!

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 40
: 1163
Kayıt tarihi
: 06.02.13
 
 

1999 doğumluyum. Yazmayı,okumayı çok seviyorum. ..Düşündüklerimi hissetiklerimi insanlarla yani s..