Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '07

 
Kategori
Felsefe
 

Kelebek etkisi

Kelebek etkisi
 

-Ben şanssız doğmuşum

- Neler söylüyorsun sen

- Ne diyeceğim ki, niye yaşıyoruz ki sebebi ne

- Yaşın kaç senin

- Yirmibeş

- Yuh diyeceğim ama yeri değil

- Diyebilirsin

- Sen ki hayalleri olacak bir yaştasın ve ölümün çok uzak, ama yaşlanmış gibisin

- Yaşlanmak ne ki, insan yaşlanmaz yaşlandırılır

- Seni kim yaşlandırdı

- En yakınımdakiler

- Annen, baban , kardeşlerin, arkadaşların, sevgilin

- Hepsi desem ayıp, en ama en yakınımdakiler, atsan atamayacağın, satsan satamayacağın

- Annen veya baban bu durumda

- Evet

- Öyle bile olsa, yaşamla aranda bir sözleşme var senin

- Nasıl bir sözleşme?

- Seni dünyaya getiren tesadüfler ile ilgili bir sözleşme mesela

- Dinliyorum

- Sen kelebek etkisini bilir misin?

- Hayır

- Kelebek Etkisi, bir sistemin başlangıç verilerindeki ufak değişikliklerin, büyük ve öngörülemez sonuçlar doğurabilmesine verilen isimdir. İsmi, Edward N. Lorenz'in hava durumuyla verdiği örnekten geliyor: Amazon Ormanları'nda bir kelebeğin kanat çırpması, Avrupa'da fırtına kopmasına sebep olabilir ( Vikipedi)

- E ne olmuş

- Senin yaşamla ilgili bir olumsuzluğunun en yakınından, en uzaktaki kişilere kadar etkisinin ne kadar büyük olabileceğini anlatmak istiyorum, sen bir çocuk doğduğunda ağlayabilen birisin, bu kadar sıcak yüreği olan kişi ölümü düşünmemeli, fayda sağlama konusunda çaba göstermeli kendine.

- Ne yapmalıyım

- Sende olumsuz etkiler yaratan ne varsa onlar hiç yokmuş gibi yaşamının o kısmına bir perde çekebilir misin

- Ama kelebek etkisi dedin, belki bana karşı yapılan küçük şeyler bende bu olumsuz fırtınaları yaratıyor

- Ama insanız ve bunu bildiğimizde fırtınalara karşı korunmayı öğreniyoruz

- Dinliyorum

- Çok söylediğim bir sözü sana da söyleyeceğim, ister inan ister inanma, “sen bir mucizesin, çünkü teksin, DNA ve parmak izinle teksin”, eğer mucize olduğuna inanırsan, sonrası daha kolay olur

- Mucize mi?

- Evet

- Benim gibi milyarlar var dünyada

- Senin gibi dedin bak, milyarlarca ben demedin, onlar da ayrı ayrı mucize, kimileri farkında , kimileri değil

- Sonra

- Özgüvenini korunma ve kaçma amaçlı kullanmayacaksın

- Neyden kaçıyorum

- Sonunda incineceğim diye, sevmekten, aşktan, ve bir çok güzel şeyden kaçıyorsun. İyi arkadaş oluyorsun ama başkalarının iyi arkadaş olacağına inanmıyorsun

- Sen demez misin, vazgeçilmeyecek insan yoktur diye

- Evet yoktur, herkesin boşluğu dolar, ama benim söylediğim başka bir şey, benim söylediğim bir işi yapacaksan o işin gereklerine uygun yapmak. Bu hem iş hayatında hem sosyal hayatta böyle, onu gereği gibi yapmazsan , vazgeçilmen kolay olur.

- Hep ben vazgeçiyorum ama

- Sebebi ne biliyor musun

- Önce senden vaz geçilmiş ve çok incinmişsin, için acımış, sonrakilerde onlara fırsat bırakmıyorsun

- .......................

- Kelebek etkisi şöyle bir şey aynı zamanda her şey her şeyle bağlantılıdır yani; en ufak şeydeki bir değişim alakasız gözüken başka bir şeye etki edebilir. Sen de o kadar çok şeyi olumsuz etkileyebiliyorsun ki, bu etkileşmeden kurtulabilmen için çok ama çok yalıtık, ses, ısı, ışık geçirmez bir ortamda yaşaman lazım, bu ancak ölümdür, ve sen ölümü tercih etmekle dışa vurduğun gücün altındaki, zayıf dünyanı sergiliyorsun.

- Şiştim yeter

- Peki , ama son bir söz ölümü yok etmek senin elinde değil, ama seni hayattan almak onun elinde ve alacak, aceleye gerek yok, daha bilmediğin zamanların var, onlar için kendine bir şans tanı.

 
Toplam blog
: 283
: 1304
Kayıt tarihi
: 04.12.06
 
 

Nükleer fizik doktoru, şiir yazmaya çalışıyor, kalite yönetim sistemleri danışmanı, öykü deneme yaza..