Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '10

 
Kategori
Siyaset
 

Kemal Derviş'e ne dersiniz?

Kemal Derviş'e ne dersiniz?
 

Referandum oylaması günü sonrası itibariyle bir hafta boyunca Erdoğan'ın başarısını konuşuyoruz. Evet Tayyip Bey referandum'un galibi. Galip gibi görünse de unutulmamalıdır ki Pazar günü yapılan oylama bir genel seçim değil referandum oylamasıydı..

Burdan yola çıkarak Kılıçdaroğlu'nu başarısız kılmak da haksızlık olur diye düşünüyorum.. Kamuoyuna henüz kendini tam anlamıyla tanıtamamış, acemi bir genel başkan'ın kucağına gelen referandum şansızlığını da göz ardı edilmemesi gerekir.

Referandum tablosu sonrası, "Erdoğan bu hızla giderse önümüzdeki genel seçimlerde ezici çoğunlukla tekrar tek başına üçüncü dönem iktidara gelir, sonrasında Cumhurbaşkanlığına veya bugünlerde tartışılan Başkanlık sistemiyle Başkanlığa oynar" öngörülerinde bulunduk.

Bulunduk da merhum Menderes'den sonra en uzun süreli, hatta üçüncü dönemde de seçilebilirse Cumhuriyet tarihin'nin en uzun süreli Başbakan ünvanı ile "Tek adam" modeli bu ülke ne kadar taşıyabilir?

CHP eğer "Taşıyamaz, taşımamalı" derse veya diyorsa, maliyeci duruşu dışında duruş sergileyemeyen, liderlik ölçülerinde yetersiz Kılıçdaroğlu yerine başka lider arayışına girmelidir diye düşünüyorum..

Önümüzdeki genel seçimlerde, vatandaşın ekonomik seviyesini güçlendirebilecek somut verilere dayalı söylemlerle halkın karşısına çıkacak bir lider, -amiyane tabir ile- oyları süpürür götürür..

Kemal Derviş'e ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..