Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '17

 
Kategori
Kitap
 

Kemanla Yolculuk adlı kitabım yakında....

Kemanla Yolculuk adlı kitabım yakında....
 

 Bahar geçti neredeyse yaz geldi. Havalar iyice ısındı. Gerçi arada rüzgar esiyor ama çoğu kişi denize girmeye başladı bile.

 Havanın güzelliğine, açan çiçeklere inat içim aydınlanmadı henüz. Sanki kapının kenarında yıllarca açan, açtıkça çoşan begonvilin kuruması gibi kuruyor ruhum.

 Bugünlerde yegane mutluluğum uzun yıllardır hayalim olan kitabımın sözleşmesinin imzalanması. Bu benim ikinci kitabım ama o kadar ümit ettim ki sanki ilk kitabım gibi geliyor. İlk kitabım öykülerimi toparladığım Gümüş Kaşıklar'dı. Mart 2017 de basıldı ve yayına girdi. Okuyanlar çok beğendi. Yalın ve kolay okunur yazdığım, güzel konulara değindiğim için beni kutladılar.

 İkinci kitabım ise daha uzun süreli bir emeğin eseri. Onu yazmaya çok daha önceleri başladım. 2011 yılından bu yana blogda yazdığım bir konu. 

 Kızım Burcu Göker ile 1994 yılında İsviçre Sion'da bir masterclassa gittiğmizde başlamıştım yazmaya. O Akademiye keman dersine gidiyordu. Ben de kağıtlarımı, kalemlerimi alıp doğru bir kafeye. Kahvemi söyleyip, bir de sigaramı yakınca başlıyordum yazmaya. O zamanlar sigara içiyormuşum demek ki. Arada önümdeki kağıtlardan kafamı kaldırıp karşımdaki dağları seyrediyordum bir süre. Sonra gene başlıyordum yazmaya.

 Burcu ile ben 1990 yılında uzun bir yolculuğa çıkmıştık. O sekiz yaşında zayıf, çelimsiz bir çocuk ben de kendini çocuklarına adamış eski bir iktisatçı. O müzik yeteneğini gözümüze sokup bizi bu yola itince çok bocalamıştık. O güne kadar İktisatçı olarak düşünen kafam birden değişik bir yöne çalışmaya başlamıştı. Sanki denizde yaşamaya alışmış bir canlının karada yaşam savaşı vermesi gibi bocalayıp duruyorduk eşimle.

 İstanbul'da bir konservatuarda başlayan bu yolculuk sırası ile Paris, Newyork, Şikago, Calgay ve Florida olarak devam etti. İşte ben bu yolculuğu yazdım yıllarca. Bazen acı, bazen komik, bazen neşeli, çoğu kere gurur verici bir yolculuk.

 Ben yazdıklarımı bir kitaba sığdırmak için çok uğraştım.Sonunda 394 sayfalık bir kitap olacak 8 yaşındaki minik kızın doktor ünvanı alana kadar geçen yolcuğu. Ben doktora alışında noktaladım kitabımı. Eğer ömrüm yeterse daha sonrasını da yazacağım. Tabii unutmazsam, aklım bana bir oyun oynamazsa.

 Kitabımın ismi Kemanla Yolculuk. Umıuyorum ki sanata gönül veren , sanat yolcuğuna çıkan veya çıkmaya hazırlanan çoğu kişiye ışık olacak.

 Kitabım çıkınca tekrar yazıp haber vereceğim.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..