Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '13

 
Kategori
Deneme
 

Kendi kendime Röportaj Denemeleri - 2. Gün

Kendi kendime Röportaj Denemeleri - 2. Gün
 

Karanlık Ormanda Beliren Işık


"Günaydın Hocam"

- Günaydın canım benim...

"Hocam Matematik Hocası'nda kalmıştık en son? Devam edelim mi?"

- Hayır etmeyelim...

"Neden Hocam?"

- Yaşamımda öyle kalıplara, manipülasyonlara kapalı bir tutum sergiliyorum. Ben bugün şu Alevi Sünni konusunu konuşacağım.

"Aman hocam, nereden çıktı o şimdi durup dururken?"

- Durup dururken değil, sabah bir mesaj aldım, bir arkadaşımız sünni. Kız alevi olduğu için sorun yaşıyormuş, benden yardım istedi.

"Hocam, yine reklâmınızı yapıyorsunuz. Çok önemli bir adam mısınız ki size sürekli sorular geliyor, mesajlar geliyor? Etmeyin..."

- Gözüm ben yalan söylemem. Bunun reklâmlık bir yanı yok. Hemen her gün mutlaka mesaj ya da mesajlar alırım ben. Tanıdıklarımdan, tanımadıklarımdan.

"Neden size yazıyorlar Hocam?"

- Bağımlılığım olmadığı için...

"Nasıl bağımlılık?"

- Özgür düşünebiliyorum. Bir Alevi değilim, Sünni değilim, şucu değilim bucu değilim. Kimseye bir göbek bağım yok. Kimseden çıkarım için yararlanmıyorum. Hiçbir otoriteyi KENDİ'mden kıymetli saymıyorum. Mantığımı sürekli zorluyorum. Daha iyisini herhangi bir aşağılık duygusuna kapılmadan arıyorum. Bağımsızım yani. Tarafsızım. Bilimden, mantıktan, felsefeden ve dünyanın genel gidişatından yararlanıyorum.

"Hocam size soru sormak da zor. Ne sorsam KENDİ'nizi öne çıkarıyorsunuz"

- Bırak şimdi bunları. Alevi Sünni meselesi dedik. Anlatayım mı?

"Aman Hocam, estağfurullah, buyurunuz..."

- Şimdi bu Alevi Sünni sorunu ilk değil. Önceden bu yana geliyor. Ben daha önce de yazmıştım ancak şimdi daha geniş bir çerçeveden yazabilirim. Belki benzer sorunlar yaşayanlara yardımcı olur...

Öncelikle şunu bir dile getireyim: Eğer taşlar yerinden oynayacaksa hiç gerek yok, kısa sürede ayrılmak en iyisi. Yani ille de o kızla evlenmek zorunda değilsin. Birincisi bu.

İkincisi, eğer 'Onsuz olmuyor be abi...' modundaysan bazı gerçekleri kabul etmen gerekiyor. Şunu bilmelisin ki, Alevi kızın ailesi için SEN önemli değilsin. Nasıl değilsin? Sünni olsan da bazı noktalarda 'baskıcı' değilsindir, hoşgörülüsündür, Yunus Emre tadındasındır. Bu olabilir. Aile seni beğenebilir de. Ancak bu yeterli olmaz. Yine de sana RET yanıtını verirler. Neden? Çünkü evlilik SENLE bitmez! Senin de ailen var, sülalen var... Bunlar sorun.

Başlangıçta bunu kabul edeceksin. Diyeceksin ki, "Ben Alevi bir aileyi rahatsız etmeyecek bir adamım. Ancak bu yeterli değil." Bunu kabul ettin mi? Ettiysen devam edebiliriz...

Devamında ailenle oturup konuşacaksın. Hayat senin hayatın, karın senin karın olacak. Bunu bir 'içlerine sindirecek noktaya kadar' tekrar ede ede anlatacaksın. Eğer ikna edersen ve gerçekten de 'ana kuzusu' bir adam değilsen, işin kolaylaşır. Tabi burada 'baban ne derse o olur' gibi bir ailede de olmaman gerekiyor. Anneni de babanı da bu konuda ikna edeceksin. Ettin mi? Bitti mi? Bitmedi...

Sonra ailen senin yaptığın konuşmayı sülaleye yapacak. Eğer anne ya da babanın da üstünde bir otorite varsa akrabalar içinde onları da ikna ettireceksin. Onlar şunu bilecek: Sen ve annen-baban ne derse o olur! Kimseyi de ilgilendirmez. Akrabaları da ikna ettin mi? Bitti mi? Bitmedi...

Sonra aileni de yanına alarak kızın evine gideceksiniz ve bu yaşadıklarınızın hepsini dürüstçe anlatacaksın kızın babasına: "Efendim, böyleyken böyledir. Biz bu konuda aylardır aile ve sülalede toplantı halindeyiz. Sonuçta sizi temin edecek sonuçlara ulaştık. Biz Aleviliğin, kızın ve sizin aleviliğinizin bir sorun olmadığını ileride de bir sorun oluşturmayacağını vurgulamaya geldik. Kızınız için BEN söz sahibiyim. Benden sonra da ailem. Ailem bu konuda tüm önyargılarını kırmıştır. Sülalede ise durumun ciddiyetini konuştuk. Sizi temin ederim herhengi bir sorun evliliğimiz süresince çıkmayacaktır. Eğer sülalede sorun olursa ben ve ailem; ailemde de sorun olursa BEN ortaya çıkacak ve sorunu halledeceğiz. Bize güvenebilirsiniz..."

İşte bu kadar... Tüm bunları yaptıktan sonra iş yüzde 80 olur. Yüzde 10 oran, kız ya da kızın ailesiyle ilgili sorun olduğunda RET olur. Yüzde 10 ise SEN bu yazdıklarımı iyi bir şekilde sunamamışsındır, SENİN hatandır.

Bunların hepsini göze alıyorsan, 'Ben yaparım' diyorsan, kızı alırsın.

"Bitti mi Hocam?"

- He bitti. Anladın mı dediklerimi?

"Anladım Hocam yalnız bu kıza gitme olayında ne götürülür, onu yazmamışsın?"

 - Ulan ben senin gibi gazetecinin...

"Hocam... Hocam ayıp oluyor, vurma... Hocam... İmdaaaat!"

 Editör Filozof, Alevi Sünni Sorununda Kız Alma Olayı, Facebook Günlüğü Mart 2013

 
Toplam blog
: 5
: 122
Kayıt tarihi
: 16.03.13
 
 

Gaziantep Üniversitesi MYO Radyo TV ve İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm..