Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '06

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kendini bilmek ister misin?

Kendini bilmek ister misin?
 

Kendini bilen insan kendini seven insandır. Kim ne derse desin kimi zaman kendimize kızar, hatta kavga ederiz ..

Kimi zaman suçu başkalarında arar,döner dolaşır sonunda da ''ben kendi kendime yaptım'' diye söyleniriz.

Öncelikle kendimizi sevmenin,barışık olmanın yollarını bulmalı,içimizdeki gereksiz negatif düşünceleri silip atmayı başarmalıyız. Bu durum ,kimi zaman gençlerden başlayıp,erişkinliğe devam eder. Birey,kendini beğenmemeyle birlikte, kendi ile olan iç iletişimini,negatif bakış açısıyla keser .Her türlü bahane hazırdır.Onun maddi durumu iyi,benim saçım kısa,eğitimim yeterli değil, diye başlayan düşünceler ve içsel iletişimdeki sevgi bağını kesen düşünce zincirleri,kendine zarar vermeye kadar gitmektedir.

Çoğunlukla çağımızdaki gençlerde görülen bu tür bir eksi-gelişim,yetişkinlerde yerleşik bir kalıp haline gelmiştir Bu tür düşünce alışkanlıkları ve iç iletişimsizlik, kendini sevmenin ve barışık olmanın en büyük virusudur.

Sokrates ''Kendini bil'' demiş..

Kendini bilmek, kendini tanımak çok önemlidir.Yine Hacı Bektaş Veli,''Ne ararsan kendinde ara'' diye söylememiş mi?

Aslında formul basit ve anlamlı ..Kendini bilen insan,insan olmanın hazzını yaşar. Kendini olumlu ve olumsuz yanları ile sevip geçmiş hatalarından ders çıkararak,geçmişini bağışlayarak,kendine doğru sevgi adımlarını atabilir.
Kendini seven insan, benmerkezci, egosantrik tutumlu insan demek değildir. Kendini seven insan, dünya ile barışık,yapıcı,kendine,diğerlerine,doğaya sevgi ve saygı besleyen insandır

Dünya hepimizin,yaşam her ne olursa olsun çok güzel. Benim için en anlamlı yazılardan birini; Dünyaca Ünlü Aile Terapisti Virginia Satir'ın yazısını paylaşmak istiyorum

BEN KENDİMİM

Tüm dünyada benim gibi hiç kimse yok.
Bazı yönleri bana benzeyenler var,
Fakat kimse tam olarak tüm yönleriyle benim gibi değil,
Dolayısıyla bende varlık bulan her şey sadece bana özgü,
Çünkü ben onları tek başıma seçtim.
Benimle ilgili her şey benim;
Vücudum, ve onu oluşturan her şey;
Zihnim ve onu oluşturan tüm düşünce ve fikirler;
Gözlerim, ve onun ifade ettiği tüm görüntüler;
Duygularım, ve onlar her neyse
Öfke, neşe, kaygı, sevgi, hayal kırıklıkları, heyecan;
Ağzım, ve onlardan çıkan her sözcük
Nazik, yumuşak ya da kaba, doğru ya da yanlış;
Sesim, yüksek ya da alçak,
Ve tüm davranışlarım, başkalarına ya da kendime karşı.
Kendi fantazilerim, rüyalarım, umutlarım, korkularım.
Tüm zafer ve başarılarım benim, tıpkı tüm hatalarım gibi.
Çünkü beni oluşturan tüm parçalar benim.
Ben kendimle tamamen yüzleşebilirim,
Ve böyle yaparak beni oluşturan tüm parçaları sevip,
Onlarla dost olup, dostça yaşayabilirim.
Ve böylece benim için en önemli şeylere ulaşmak üzere,
Bir bütün olarak amaçlarımı gerçekleştirebilirim.
Kendi kendimi şaşırtan bazı yönlerim olduğunu biliyorum.
Ve bilmediğim başka yönlerim de var.
Fakat kendimle dost olduğum ve kendimi sevdiğim sürece,
Beni şaşırtan bu yönlerin üzerine cesaret ve umutla gidip
Kendimle ilgili daha pek çok şey bulabileceğimi biliyorum.
İnsanlara nasıl görünürsem görüneyim,
Ne söylersem, ne yaparsam yapayım,
Herhangi bir anda ne düşünürsem, ne hissedersem hissedeyim,
Hepsi de benim./ Bu bana özgü.
Zamanın o noktasında nerde olduğumun bir ifadesi.
Ne yaptığıma, nasıl düşündüğüme, ne hissettiğime baktığımda,
Bazı yönlerim uyumsuz olabilir.
Ve ben bu uymayan yönleri çıkarıp,
Uyduğuna emin olduklarımla yola devam edebilirim.
Çıkardıklarımın yerine yeni şeyler yaratabilirim.
Görebilir, duyabilir, hissedebilir,
Düşünebilir, söyleyebilir ve yapabilirim.
Benim dışımdaki dünyada, insanlara bir düzen yaratabilecek,
İlişkileri anlamlı kılabilecek, üretken ve onlara yakın olabilecek,
Gerekirse dışarda hayatta kalabilecek bir birikimim var.
Kendime aitim ve böylece kendimi yeniden biçimlendirebilirim.
Ben kendimim ve bundan mutluyum.
Virginia Satir

 
Toplam blog
: 113
: 5180
Kayıt tarihi
: 11.09.06
 
 

Kişisel gelişimde, düşüncelerin kullanımını sanat gibi gördüğümden, 1986yılından itibaren çok sevdiğ..