Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '11

 
Kategori
Yılbaşı
 

Kepez’de Yılbaşı /Sokaklar bizim

Kepez’de Yılbaşı /Sokaklar bizim
 

Yılbaşı.

365 gün bitiyor.

Birde, altı saat var.

Bir yıl bitiyor.

Yeni bir yıl geliyor.

2011 gidiyor, 2012 geliyor.

Çocuklar büyüyor. Birçok insan da yaşlanıyor.

İnsanlar, hayatlarını renklendirmek için türlü bahaneler bulup eğlenecekler.

Eğlenmek, insanların en doğal hakları.

İnsan olan eğlenmelidir, neşeli olmalıdır.

Somurtan insanı, ben ne yapayım?

*

Ana caddelerde, otobüs duraklarında birçok reklam afişi, insanın gözünün içine giriyor.

Oteller, moteller ve de eğlence yerleri, insanları yılbaşı gecesinde eğlenmeye davet ediyorlar.

Ayakta eğlenme 40 lira.

Oturarak eğlenme 50 lira.

Limitsiz yerli içecek. (Yabancı içeceklerin gözü çıksın.)

Acayip meyve tabağı. Yılbaşı balkabağı.

Bilmem ne tabağı. Şöööyle yiyeceklerrr! Böyyyleee içecekler.

Şarkıcı bilmem kim. Türkücü bilmem kim. Eğlencenin kralı, bilmem kim bizde.

Dört kişilik bir ailenin yılbaşı eğlencesi, dört beş saatlik 480 lira.

Bu eğlenceye gidecek olsam, bir aylık ekders ücretim yetmiyor. Otuz günde kazan, bir gecede ye. Uymaz bana kardeşim. Birçok kişiye de uymaz. Asgari ücretli birisi, aklına bile getirmesin böyle bir eğlenceyi.

Eğlenen eğlensin.

Vallahi uydurmak istesem de uymuyor. Uymuyor işte..

Bizler en iyisi, 2 liralık günebakan, 4 liralık kabak çekirdeği, birkaç kilo elma portakalla işi bitirelim. İçecek olursak, bir köpek öldüren şarabı da içebiliriz, ekstradan.

En büyük harcamayla, yani 50 lirayla yılbaşı gecesini hallederiz.

Hindilerle de, hiçbir sorunum yok zaten.

*

Sarhoşa sormuşlar.

“Niye sürekli içiyorsun?” diye.

Cevap vermiş, ayyaşların bilgesi.

“Üzülüyorum içiyorum, seviniyorum içiyorum.”

Adam, içmek için bahanesini bulmuş.

Bazı insanlar bu sarhoş kadar bile olamıyor. Önemli günlerde, bahaneler uydurup eğlenemiyorlar.

Tamam, eğlenmesinler. Eğlenmesinler de, eğlenenlere de karışmasınlar.

Ben eğlenmiyorum, ”başkaları da eğlenmesin.” Diye yaygara koparmasınlar.

Birde sokak sokak dolaşıp, benim kapımın altından “Yılbaşı kutlamak günah” bildirileri atmasınlar.

Ben o yazının tam zıttını yapıp, yılbaşı gecesinde “mastika” oynayacağım. İcabında “kolbastıda” oynayabilirim. Kime ne?

Ancak; ben Noel Ağacı gibi şeylere kafa takmam.

Bir yerde okumuştum, kendilerini çağdaş zanneden batılı bir ülke, Noel Ağacı süsleme derdinden ülkelerinin bir bölgesindeki genç ormanlarını yok etmişler.

 

 

Bir gecelik yılbaşı eğlencesi için genç bir çam fidanının sökülmesine karşıyım arkadaş.

Plastikten yapılmış, ışıklı ağaçlara da karşıyım.

Noel Baba denilen şahıs pencereden, bacadan giremez. Sırtında kırarım odunu. Kapıdan gelirse, misafire lafımız olmaz.

Başka kültürlerin etkisinde değil de, kendi bildiğiniz gibi kutlama yapmak en iyisi.

*

Ben 50 liraya yılbaşı eğlencesini kurtarmayı hesaplarken, bir durakta küçük bir afişle karşılaştım.

O büyük afişlerdeki eğlencenin şatafatından bu küçük afiş gözümden kaçmış.

Afişi dikkatlice okudum.

Anaaaaa!

Bu eğlence bize uyar ya!

Yırttık abicim.

Bedava eğlenceyi bulduk.

Haberi olmayanlara, benden bir kıyak olsun.

Yılbaşı gecesi, sizleri Kepez’e bekliyoruz.

Bakın afişte yazanları size aktarayım. Afişte aynen şöyle yazıyor.

“ Sokakta Hayat Var “

Kepez Belediyesi Yeni Yılı Yine Halkıyla Kutluyor

Ücretsiz

Yılbaşı sokağı

2012

Grup Voyvo                                                      

Rock Saati;20.30

Fasıl Grubu

Fasıl Saati;22.30

Dj Joker

Yılbaşı saati;23.30

Harmanyeri Yanı Şehit öğretmen Nuriye Ak Caddesi Üzeri”

*

Eğlencenin yapılacağı cadde, ağaçların tepesine kadar süslenmiş, girişler çıkışlar ışıklandırılmış. Isınma işi varillerdeki ateşlerle çözülecekmiş. Üşüyenler dans etsin. Halay çeksin. Çok üşüyen çiftetelli oynasın.

Yiyecek ve içecek ne verecekler bilmiyorum.

“Herkes kendi kesesinden yesin içsin, davetim var benim” anlayışında bir eğlence mi olacak? O gün göreceğiz.

Ne olursa olsun. İyi bir eğlence olacak kanısındayım. Hem de bedava.

Ben sağlam giyinip, gideceğim bu eğlenceye.

*

Yaşlı Temel, elindeki sopayla yolun ortasına bir daire çizmiş. Dairenin merkezinden de bir çap geçirmiş. Başlamış horon tepmeye.

Görenler merakla, Yaşlı Temel’e sormuşlar.

“Temel Amca böyle ne yapıyorsunuz?”

Temel birden durup, ellerini beline koyup cevaplamış.

“Kendi çapımda eğleniyorum.”

*

Ne olursa olsun.

Herkesin eğlencesi kendisine.

Herkes kendi çapında eğlenir.

Yeni yılınız kutlu olsun. 

 
Toplam blog
: 420
: 1641
Kayıt tarihi
: 19.12.08
 
 

1957 Çanakkale/Yenice doğumluyum. Öykü ,deneme, şiir yazarım. Yazdığım bir çok şiirin bestesini d..