Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '12

 
Kategori
İlişkiler
 

Kılçıklı hamsiye iyi ki doğmuşsun Nil

Kılçıklı hamsiye iyi ki doğmuşsun Nil
 

_____kırk sekiz gül kırk sekiz mum direği say___s'ay ______


Karadeniz adım attığın yer de köpürür
Güneşli günlere hasretle savurur rüzgâr
Daracık  oda daa..  Oyun kurucu anam babam…
Üst üste 5 çocuk yapmış ..
(2 çocuktan fazlası haram demem o zamandan baki olmalı)

Annemin doğurmak istemediği bir cenindim ben
 Süpürge çöpünle döl yolunu karıştırırken
3. haftada atmaya başlayan kalbimle
İnatla tutunmuşum kandan duvarlara 
(İnadım o zamandan baki olmalı)

Yaptıkları yetmemiş, hoplamış, zıplamış
 Sağa, sola bakmış,  olmamış, düşürememiş 
Akşamın sabahı yine o bilindik telâşe sütbeyazı doğum
Doğuvermişim bi şafak vakti ağlayarak
(Kızılı sevmem o zamandan baki olmalı)

Göbeğimi paketi yeni açılmış jiletle kesmişler
Kokmayayım diye tuzlu suyla yunmuşlar
Ablalarımın elbise eskilerine sarmışlar 
Altın sarısı saçları,  pamuk gibi bu kız diye
( Bembeyaz tenim o zamandan baki olmalı)
 
Gel zaman git zaman esrar tekkesi değil ya yaşam
Soyunduk, giyindik, yedik, içtik, kuru kuruya yandık, kavrulduk…
Uyur, uyanık… Seviştik, seviştik sandık… Kuru duvarlarla dertleşir olduk
Bir gün kuru dereler –yâr- bir gün çağlar nehirler
 ( Nehir’i sevmem o zamandan baki olmalı)

Kar denize lapa lapa yağar, yağlanır kılçıklı hamsi 
Gümüş pullugilliler mangal üstünde horon teper
Uzayıp gider insan seli yalnızlığım şarapçı – içmezsen
olmaz-  gece şarapçı, gündüz şarapçı ey ayvaz
(Şarabı sevmem o zamandan baki olmalı)


Kendimi bildim bileli bi insan derdim bi insan derdim
Vallahi kaplan böceklerinden bi insanlık gördüm
Kalbine girdim, dokundum yolcu bu hanın kapısı açık
 Yazın duvarları serin kışın sıcak yastık gibi dost
( Dostu sevmem o zamandan baki olmalı)


Bakındım; ne âlâ memleket ne âlâ hangi dilden sevda 
Hayat hiç adil değil!  Hayat hiç adil değil! 
İstemeden doğduk ….  YAŞIYORUZ… Bir gün ölürüz
Biz ölünce arkamızdan iyi anarlar, belki… Bi ümit
(Ümidi sevmem o zamandan baki olmalı)

Haydee! (USLU)
Âlem bu âlem
İyi ki doğmuşsun Nil
GELİNCİĞİN HÜZNÜ    
Sazende    
Kırk sekiz kere 
Ebemkuşağının altından gülümseyerek geç!

 ….   Gürlüğün bu!……  Gürlüğün bu!
 
 
Nil Alaz

 

 

 
Toplam blog
: 471
: 295
Kayıt tarihi
: 23.10.10
 
 

Aklınla, kalbinle insanlık davası peşinde koşturan bir insan. Okur-yazar... ..