Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '08

 
Kategori
Bayramlar
 

Kime bayram geliyor?

Kime bayram geliyor?
 

burada gelecek yıl Çin takvimine göre İNEK yılı..Kurban bayramına uygun bir resim diye ekledim .


İki gün önce "Kardeşini seç" kampanyası ile edindiğim bir yavrumdan mektup aldım. Babasının işsiz olduğunu daha kömür alamadıklarını yazıyordu mektubunda. Ona bir spor ayakkabısını yollamıştım. Şimdiye dek giydiği en dayanıklı ayakkabı olduğunu yazıyordu. Kardeşine de yollamıştım. Bana bir kaç kalem defter yolla diyordu lise birde okuyan ögrenci. En kısa zamanda ona ve diğer yavrularıma ufak paketlerini yollayacağım.

Mektubunda ana babasına kızdığını yazıyordu. Neden okuyup daha iyi iş edinmediniz diye serzenişte bulunuyormuş. Sanırım şimdi üniversiteli işsizlikten haberi yok. Hepsi bir yana daha çok genç. GERÇEKLERİ GÖREMİYOR. Ona kızamam. Ben de babama işsiz kalıp, annemizin terzilikten kazandığı kısıtlı para ile geçirdiğimiz günlerde babama kızıp "Neden çok çocuk yaptınız?" diye isyan etmiştim. Zavallı adam "İş olsa çalışmaz mıyım?" demişti. SİZ OKUYUN DA ÇOK ÇOCUK YAPMAYIN İYİ DE İŞ BULUN diye de paylamıştı beni...

O da ben de kendi açımızdan haklıydık. Kaç bayram babam işsiz kaldı hatırlamıyorum. Başkasının dolmuşunda şöfordü. Sahibi yarın gelme deyince ortada kalıyordu. Bayramlar o nedenle benim için anlamlı değildi sanırım bana mektup yazan yavrunun da.

Kurban bayramında komşulardan gelen eti almak ne zordu. Hele annemi yitirdikten sonra... Bayramda etinden tırnağından artırdığı para ile aldığı kumaştan bayramlık elbise dikenimiz de yoktu. Hali vakti yerinde olan bir amcam vardı. Kurban kesmek yerine hayra giymek için bana MANTO almıştı hanımının önerisi üzerine .. Oysa bir değil bir kaç kurban kesecek güçte idi. Kardeşlerime bir şey almamıştı.

Kardeşlerim ve ben canımızı dişimize katıp okuduk. Şükür şimdi herkes başkasına muhtaç olmadan yaşıyor. KURBAN BİLE KESEBİLİYORLAR! Ama unutulmuyor acı geçen bayramlar..

Yaklaşık yirmi yılı aşkın yurt dışında olmam nedeniyle bayramları acı da olsa yaşayamaz oldum. Burada yaşayan TÜRKlerin bir kısmı bır araya geliyor zaman zaman. Bayram kutlaması da yapılıyormuş ama işlerim nedeniyle katılamıyorum.

Yazdıklarımdan bayramları sevmedğim kanısına varmayın lütfen. Geçmişlerin hatırlandığı, insanların biraraya gelip konuştuğu, küslerin barıştığı kutsal günler. Saygı duyuyorum ama geçmişi de unutamıyorum.

Kurban bayramında nereye gidelim reklam panoları altında, içinde yaşanılan ekonomik krizden nasibini alıp işinden olanların haberi gazetelerde . KİMİN BAYRAMI anlayamıyorum.

HER ŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN. YOKLUKTAN UZAK NİCE HUZURLU BAYRAMLARA ...

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..