Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '18

 
Kategori
Çocuk Kitapları
 

Kırmızı Bisiklet / Selma Mine

Kırmızı Bisiklet / Selma Mine
 

______________ Kırmızı Bisiklet - Selma Mine ______________


Benden daha yaşlı olan bir kitap daha okudum.

Olurken saygı ile çevirdim sayfalarını. Mümkün mertebe sözünü kesmedim, yani okumayı kesmeden bitirmeye çalıştım.

Masum ama gerçekten masum, tek bir fenalığı bile olmayan fakir bir çocuğun bir Kırmızı Bisiklet alma çabasını anlatıyor. Çocuğun aile ve arkadaş ilişkileri, bazen günümüz ilişkilerine yabancı geliyor. Çocuk çok fazla anlayışlı.

Bu haliyle çok rahat okunabilir bir eser olmuş. Muhtemelen 8-10 yaş çok rahat ve hızlı okur.

Ancak daha üst yaştakiker, kendi zamanlarının biraz daha haşarı ve bilgiç tavırları nedeniyle eseri biraz basit bulabilirler.

Benim öngörüm ise, bu eserden naif bir çocuk sinema filmi çıkabilir. Çünkü eserin yazarı, anlatıcısı bazı detayları fazlasıyla ifade etmiş. Belki okuyan çocuklar anlayamaz kaygısı ile. Ancak çocuk merak edendir, boşluk doldurmayı ve sonuç çıkarmayı sever ve becerir.

Aksi halde o engin hayalgücü ne ile yarayacak ki?

Bir çok bölümde, bize etki ve sonuç direk olarak verilmiş. Oysa o sonuçlara biz varabilseydik, daha etkili bir eser olurdu.

Ama en azından Nizo karakteri, onunla yeterince özdeşleşmenin mümkün olacağı kadar başarılı tasvir edilmiş.

Çocuklar bu masum eseri sevecektir.

Savaş Gönen

 

 
Toplam blog
: 25
: 1026
Kayıt tarihi
: 01.11.09
 
 

Doğadan aldığım her şeyi doğaya geri verme çabası içinde olan ve bu nedenle, büyük bir kentin küç..