Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '11

 
Kategori
Güncel
 

Kızgın bakan gözlerine bakamadım Atam!

Kızgın bakan gözlerine bakamadım Atam!
 

3 Ocak Mersin’in esaletten kurtuluş günüydü. 

Bayraklar bugünü kutluyordu. 

Mersin'e sahip çıkanların bayrak astığı görüldü bu biraz beni mahsun etti. 

Neyseeee... 

**** 

Haldun Okdemir’in ‘’Atatürk Fotoğrafları ‘’sergisinin açılışındaydım. 

Geleneksel hale geldi dense yeriydi. 

Geçen sene eski valimiz ve protokol… 

Geçen sene geçen senede kaldı. 

Bu seneye bakalım. 

Vali bey yoğun programından ötürü gelememişti.Vali yardımcımız teşrif etmişti. 

Milletvekillerimizde keza… 

Başkanlarımız, MİY başkanımız, Mersin basını… 

İlgi… 

Dokunma yarama ya… 

Hem törenlere hem sergiye halkın ilgisi daha fazla olabilirdi yada olması için daha farklı proğramlar uygulanabilirdi. 

*** 

Tüm okulların yöneticileri bence öğrencilerinizi götürmeniz gereken bir sergi bu. 

*** 

Fotoğraflara gelince. 

Abi Karşımızdaki Atatürk ya…. 

**** 

Duruşu… 

*** 

Giyinişi…. 

*** 

Bakışı…. 

*** 

Kadına değer verişi.. 

Ara nağme geçeyim, fotoğraf dızaynında ilk giriş duvarına asılsa bu kareler sanki daha anlamlı olurdu gibi geldi bana acizane. 

**** 

Halkına değer verişi. Göstermelik seçim yatırımı cinsinden değil, harbice… 

*** 

Karizmatik lider… 

Müthiş. 

Siz boş verin şimdiki zamanların karizmatik lider dediklerine. 

Eften püften, çakmalar abi hepsi. Dünyadaki tümünü topla bir Atatürk etmezler. 

Belki çeyreği… 

Dünyada Atatürk gibisi yok abi ya. 

*** 

Bir fotoğraf vardı ki; kaldığım süre içerisinde herhalde beş defa yanına gittim. 

İlk defa gördüğüm bir fotoğraf. 

Son nefesime kadar unutmayacağım bir fotoğraf. 

Offff! Of! 

**** 

Çok kızgındı kareden bana bakan Atam. 

Çakmak çakmak gözleri… 

Sitemli… 

Kırgın… 

Gözlerim yaşardı. 

Utandım. 

Sol yanıma bir yumru takıldı kaldı. 

*** 

O kadar kızgın bakıyordu ki deniz mavisi gözler ‘’ Sahip çıkamadınız emanetime der gibi’’ 

*** 

Hatta Haldun beye; 

—keşke bu fotoğrafı kapının tam karşısına girişe koysaydınız bu kızgınlığı salona giren herkes… Dedim valla. 

Hatta bu fotoğraf devasa bez afişlerde olmalı diye de düşündüm. 

 
Toplam blog
: 334
: 456
Kayıt tarihi
: 26.07.07
 
 

Yaşama değer veren bakış açısıyla biraz antika sayılabilecek düşüncelere sahip bir insanım. Geçmişte..