Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Koçum benim

Koç dedik mi eskiden Beyaz Gölge vardı, basketbol koçu. İnsan olmayan koçlara da burdan sevgilerimizi gönderelim, seviyoruz onları. Artık koçlar değişti. Bugün iki tür koçu yakından inceleyeceğiz. "Yaşam koçu" ve "Doğum koçu".

Sordum soruşturdum Yaşam Koçu, kendinizi daha çok sevmenizi, daha samimi, enerjik, konsantrasyonu yüksek bir insan olmanızı sağlayan bir kişiymiş. Psikiyatrist ya da psikologları anlayabiliyoruz. İnsanlık hali, Gün gelir kafayı hafif sıyırabilir insan. Evlerden uzak, başına bi felaket gelir, yardıma ihtiyaç duyar. Olabilir. Fakat normal normal yaşayıp giden insanın neden koçu olur? Neden daha samimi olmak istiyorsan birinin telkinine ihtiyaç duyarsın? Ben kendimi koçlu hayal ediyorum. Muhtemelen haftada bir falan buluşuyoruz koçla. Daha samimi ol, insanları sev, pozitif düşün iyi olsun, onu neden böyle yaptın, yapabilirsin, potansiyelin var ama kullanmıyorsun tarzı telkinlerde bulunuyor. Koçu boğarak öldürüyorum oracıkta. Bakın tamamen tırışka bir kurum, bunu da söylemekten çekinmem. Rabbim akıl vermiş fikir vermiş. Bu işler başkasının demesiyle olmaz. Lafla peynir gemisi yürümez. Ben başkası dedi diye enerjik olamam. Siz de olmayın. İçinizden samimi olmak geliyorsa olun bi yerde, cıvıtmadan. Daha dün tanıdığınız adamın size şöyle yap böyle yap demesine izin vermeyin, saksı diyince soğan cücüğü mü sandınız içindekini? Deliyim diyorsanız, işin ilmini yapmış kişilere gidin, tedavi olun. Bunun dışında kafanızın ayarıyla oynatmayın, kişiliğinize dokundurtmayın. Evet kızgınım bu koçluk meselesine.

Şimdi doğum koçu diycem, iyice kızıcam. Esasen tarlada pırt diye doğurup istifini hiç bozmadan ekip biçmeye devam eden kadınlarımız var ki onlardan hiç açmayalım çünkü çok acıklı bi noktaya gider bu yazı. Hatta yayınlanmamaya kadar gider. Nedir, bir doktor, iki bilmedin üç hemşire, aslanlar gibi doğuruyor şehirli kadınımız. Doğum koçu bu faaliyetin tam olarak neresinde yer alıyor? Ikın ıkın ıkın mı? nefes al hoh hoh hoh mu? Yapabilirsin, doğurabilirsin. Aha doğurdun, sev çocuğu, sev sev sev, başı okşa başı. Bak okuyucu, yansıtmak istemiyorum ama isyan etme noktasındayım. Saçmalamayın. Parayı çar çur etmeyin. İnan doğurma daha iyi yani.

Bu arada Kenan Erçetingöz yaşam koçu diil ama "yaşam analisti" olmuş. Bunu da yazmadan duramadım. Nerde bu devlet? Birileri bu boş gezene tırt meslek yaratan arkadaşı durdursun. Kesin böyle biri var. Bu koçluklar ıvırlar gıvırlar onun başının altından çıkıyor. Akıllı insan işi diil bunlar. Ben daha çok derim de yayınlanmıyor işte sonra.

 
Toplam blog
: 24
: 1019
Kayıt tarihi
: 15.02.07
 
 

Ben Gözde. Yaş: 30. Meslek: Avukat. Medeni hal: Evli. Ruh hali ve saçları: Dalgalı...