Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '12

 
Kategori
İstanbul
 

Kokulu Şehir-İstanbul

Kokulu Şehir-İstanbul
 

Günlerdir İstanbul kokuyor, daha da kokmaya devam edecek.


Günlerdir İstanbul kokuyor, daha da kokmaya devam edecek.

Sokakları sabunla ya da deterjanla yıkandı da ondan mı kokuyor?

Hayır.

Öyleyse ne mi kokuyor?

B.. kokuyor. Daha kibarca söylersem hayvan dışkısı kokuyor.

Megakent olmasıyla ve çağ atlamasıyla(!) övünülen İstanbul’un her yanına kurbanlık satış yerleri kuruldu. Hem de yerleşim yerlerinin tam ortasına, evlerin hemen yanı başına.

Vatandaş, kapısını penceresini  açamıyor, balkona çıkamıyor. Havaların sıcak geçmesi de bu işkenceyi çekilmez hale getiriyor.

Bir de astım hastaları ve diğer solunum yolu rahatsızlıkları olan insanlar açısından ele alırsanız, olayın vahametini daha iyi anlarsınız.

Bu ilkelliği ise dillendiren hemen hemen hiç yok. Sadece geçen gün Kanal-D haber bülteninde ele alındı. Çekmeköy’de vatandaşların bu iğrenç kokudan yakınmaları verildi.

Ben de bu Çekmeköy’deki kurbanlık satış yerine 400-500 metre uzakta oturuyorum. Yüzlerce dönümlük bir araziye binlerce kurbanlık hayvan getirilmiş. Satış yeri apartmanların, sitelerin bitişiği…

**

Saygıdeğer(!) siyasilerimiz!

Güzel İstanbulumuzu bazılarına rant sağlama gayreti ile beton yığını haline getirip çağ atlattınız.

İstanbulumuzun trafiğini içinden çıkılmaz bir hale getirerek çağ atlattınız.

Deprem olduğunda vatandaşın koşacağı binlerce toplanma yerini binalarla doldurarak çağ atlattınız.

İstanbulumuzun yeşilini yok ettiniz, dolayısıyla doğallığını öldürerek çağ atlattınız.

Şimdi de:

Bırakın medeni olanını, Afrika’nın geri kalmış bir ülkesinde bile rastlayamayacağınız kokulu bir şehir, mega bir ahır yaratarak İstanbulumuza çağ atlattınız!

Doğrusu emeği geçenleri kutlarım(!)

Kutlarım da, sahi “bunu nasıl başardınız?” diye sormaktan da kendimi alıkoyamıyorum.

**

Evet, artık ben de İstanbul’a çağ atlattığınıza(!) inanmaya başladım, ama bu atlatış ileriye değil, geriye doğru…

  

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..