Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

16 Mayıs '07

 
Kategori
Kentleşme
 

Komsumuz Kanadali kazlar...

Komsumuz Kanadali kazlar...
 

Evimizin bilemediniz ikiyuz, olmadi ucyuz metre otesinde bir golet var. Bu kadar evin, is yerinin arasinda bu goleti niye kurutmazlar? Anlamiyorum. Kurutun. Sinekten, sivrisinekten, kustan, ordekden ve Kanadali kazlardan kurtulun!...

Evet. Kanada kazlari. Ilkbaharda geliyorlar. Mart-Nisan'da kuluckaya yatiyorlar. Bu aylarda da yavrularini peslerine takip dolasiyorlar. Siz bilirsiniz belki. Ben bilmezdim. Ana-baba kazlarin tam bu aylarda tuyleri degisiyor. Ucamiyorlar. Bir ay kadar.

Anne onde, baba arkada. Yavrular aralarinda. Dolasiyorlar. Bize rastladiklarinda birde kafa tutmuyorlar mi? Ne diyeceksin?

Ilkbaharda Minnesota'ya gelen kazlarin miktari 50 bin civarinda oluyormus. Sonbaharda donduklerinde 150 bin nufusa ulasiyorlar. Minnesotalilarin bazilari kazlarin bokundan, gurultusunden bikmislar. Havaalanina sokmamak icin tedbir aliyorlar. Herhalde kazlarin ucuslarini FAA (Federal Havacilik Kurumu) kurallarina uygun olarak kontrol edemedikleri icindir!

Ben diyorum ki: Madem bu kazlardan sikayetcisiniz. Kurutun su goletleri. Bataklik alanlari. Dikin apartimanlari... Ne ugrasiyorsunuz boklari ile?

1956 gibi bu kazlarin kokunu kazimislar. Tam bitti dediklerinde, kucuk bir kaz surusunu kucuk bir Minnesota sehrinde bulmuslar. Korumaya almislar...

Kanada kazlari saatte ortalama 60 mil (Herhalde 90-100 km) suratle ucabiliyorlarmis. 24 saatte, isterlerse, 1200 mil mesafe alabiliyorlar. Otomobille bu kazlara ulasabilmeniz mumkun degil yani...

Ucarken "V" duzeni aliyorlar. Birbirleri ile anlasmak icin 10'a yakinda "sozcuk" kullaniyorlarmis. Siz isterseniz, "ses" de diyebilirsiniz...

Bizim komsu kazlarin fotograflarini cektik. Yavrulari ile birlikte. Guzel cikmadi. Ben sizin icin baska bir fotograf buldum.
 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..