Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Korkuları sevgiye dönüştürme tekniği nedir? Nasıl uygulanır?

Korkuları sevgiye dönüştürme tekniği nedir? Nasıl uygulanır?
 

Her anımızı korkularımıza göre şekillendiriyoruz. Yüzmek,  korku veriyorsa, denize mümkün olduğunca uzak bir yayla tatili yapmayı tercih ediyoruz. Direksiyon başında kaza yapmaksa tasamız, toplu taşıma araçlarına talim ediyoruz. Cüzdanımız çalınır derdindeysek, kartlarımızı sigorta yaptırıyoruz.

Korkuyoruz ve korktuklarımızdan kaçıyoruz. Kaçıyoruz kaçmasına da kurtulabiliyor muyuz acaba ? Geriye dönüp bir geçmişe bakın bakalım. Ürktüğünüz ne varsa başınıza gelmedi mi ? En çok neyden korktuysanız onunla yüzleşmediniz mi ? En çok neyden kaçtıysanız onu hayatınıza çekmediniz mi ?

Biz bir enerji deposuyuz ve düşüncelerimizle evrene sinyaller gönderiyoruz. Bu yaydığımız titreşimler, bize çeşitli şekillerde geri dönüyor. Bunu en iyi hayvanlarla iletişimimizde anlayabiliriz. Arılardan kaçan küçük kızın, açık havaya her çıkışında, arı taarruzuna uğraması kaçınılmazdır. Köpekten korkan  hanımefendinin, iş dönüşü mahallenin köpeğiyle burun buruna gelmesi muhtemeldir.

Korku enerjisi,  korkulanı kendine çeker. Terkedilme korkusu yaşayan genç kızın terkedilmesi,  an meselesidir. Şişmanlama korkusu, kilolarca yağ olarak vücudunuzu kaplar. İçimizde binlerce korku barındırıyoruz ve bu korkular bizde hazımsızlıktan tutun da,  depresyona kadar türlü rahatsızlıklara sebep oluyor. Öyleyse korkup kaçmak yerine, korkularımızın farkına varıp, onlardan korktuğumuzu kabul etmeliyiz. Korkumuzu sesli olarak ifade etmeliyiz.

Yaşlanmaktan korkuyorum.

Başarısız olmaktan korkuyorum.

Mutsuz olmaktan korkuyorum.  şeklinde ifade etmeliyiz.

Bu liste uzar gider. Alın elinize kalemi kağıdı yazın bakalım korkularınızı. Ne çok şey var dönüştürmeniz gereken farkedin. Korkularınızı sıkışıp kaldıkları yerden çıkarttıktan sonra kabule geçip, yeni bir süreç başlatabilirsiniz.

Yaşlanma korkumu kabul ediyorum.

Başarısız olma korkumu kabul ediyorum.

Mutsuz olma korkumu kabul ediyorum.

Kabule geçme kısmı bittikten sonra, işin en zevkli kısmı geliyoooor. Korkularımızı sevgiye dönüştürüp, onları seveceğiz.

Yaşlanma korkumu sevgiye dönüştürmeye niyet ettim.

Başarısız olma korkumu  sevgiye dönüştürmeye niyet ettim.

Mutsuz olma korkumu sevgiye dönüştürmeye niyet ettim.

Tabii söylemesi kolayda, insanın korkuyla sevgiyi biraraya getirmesi o kadar kolay değil. Ama inanın: Korkularınızı sevgiye dönüştürmeye niyet ettikçe, bir süre sonra onlar sizin niyetleriniz doğrultusunda sevgiye dönüşecekler. Son olarak sevgiye dönüşmüş olan bu korkularınızı seveceksiniz ki bunu başarmak, insanın tüm dişlerini göstererek gülümsemesine katkı sağlar.  

Yaşlanma korkumu seviyorum.

Başarısız olma korkumu seviyorum.

Mutsuz olma korkumu seviyorum.

Bu çalışmanın size nasıl bir dönüşüm sağlayacağını bilseydiniz, her gün hiç pes etmeden yapardınız bu çalışmayı değil mi ?

Yalnız kalmaktan korkuyorum.

Yalnız kalma korkumu kabul ediyorum.

Yalnız kalma korkumu sevgiye dönüştürmeye niyet ettim.

Yalnız kalma korkumu seviyorum .

Öyleyse benden söylemesi : Bu dörtlü cümle kalıbını hayatına sokup, sürekli tekrar edenler, şu an korkularından özgürleşmenin ve içsel genişlik yaşamanın keyfini çıkarıyorlar. Darısı sizin başınıza…

 Ayperi Ferda Oral 

 Eğitimci Yazar 

 
Toplam blog
: 103
: 6084
Kayıt tarihi
: 06.02.13
 
 

Hacettepe Üniversitesi  İngiliz Dil Öğretmenliği mezunu Ayperi Ferda Oral, üstatlardan, Metafizik..