Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '09

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Kötü giden firmada kendini satmak

Kötü giden firmada kendini satmak
 

Çalıştığınız firmada işler kötüye gidiyorsa ve bu kötü gidişat sebebiyle pozisyonunuzun değişeceğini ya da işsiz kalacağınızı düşünüyorsanız bu hiçte hoş olmayan bir süreçtir.

Öncelikle yapmanız gereken gerçekten işinizin ya da sizin bir risk taşıyıp taşımadığınızı belirlemenizdir. Bunun sonunda bu risk ile nasıl baş edeceğinizi belirlemeniz gerekecek.

Bu konuda çok basit de olsa pozitif bir davranış sergilemeniz, esnek davranmanız ve kuruma olan sadakatinizi göstermeniz gerektiğine ilişkin bir kaç öneri verilebilir. Fakat unutulmaması gereken her departmanın ya da yapılan her işin kendi içerisinde “satıcılığı-pazarlamayı” barındırmasıdır. Yani her şeyden önce “kendinizi pazarlayabilmeli, satabilmelisiniz”

İki tip çalışan olduğunu kabul edelim;

  • İyi iş çıkarıp yaptıkları iş ile ilgili hakkında konuşulanlar
  • Kendi değerlerini yönetime, astlarına ve diğer herkese anlatabilenler

Bence ikinci grup, her halukarda kendini kurtarıp su üzerinde kalmayı başaracak olan grup olacak.

Burada yanlış anlaşılmak istemiyorum. Ne kendinizle olur olmaz yerde böbürlenin diyorum ne de böyle bir şeyin yüksek performansın önüne geçeceğini söylüyorum. Benim söylemeye çalıştığım yaptığınız işin ve varlığınızın önemini ne kadar iyi anlatabilirseniz kendinizi o kadar güvenceye alacağınızıdır.

Yapmanız gerekenler;

Astınız iyi bir performans sergilediğinde üstünüze onu öven bir mesaj gönderin. Bu sizin ne kadar iyi bir takım oyuncusu olduğunuzu, hak edene hakkını verdiğinizi gösterecektir.

Kendi önceliklerinizi yöneticiniz ile paylaşın ve görüşlerini alın. Kendi öncelikleriniz kurumun ya da yöneticinizin öncelikleri ile uyumlu olmalıdır. Böylelikle ne kadar düşünceli ve sonuç odaklı olduğunuzu göstermiş olacaksınız.

Bilgiyi öğreterek paylaşın. En büyük hata bilgiyi saklayarak güç elde etmeye çalışmaktır. Halbuki her hangi bir konuda astlarınıza y da ilgili birimlere onları bir yerde toplayıp o konuda kısa bir eğitim ya da bilgi vermeniz sizin kurum hafızası adına ne kadar katkıda bulunduğunuzu gösterecektir.

Erkenci olun. Önemli olan uzun saatler çalışmak değil işe erken başlayıp, erken kararlar alabilmek, problemleri erken fark edip önlem getirebilmektir.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..