Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '09

 
Kategori
Eğitim
 

Kpss eğitim bilimleri kitabı alırken dikkat etmemiz gereken noktalar

Kpss eğitim bilimleri kitabı alırken dikkat etmemiz gereken noktalar
 

www.guzelresim.info/resimler sitesinden alınmıştır.


Sevgili öğretmen adayları;

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi kurumlarda öğretmen olabilmek amacıyla Kamu Personeli Seçme Sınavı'na girmek ve başarılı olmamız gerekmektedir. Her geçen gün bu sınava giren öğretmen sayısı ve puanlar yükselmektedir. Bu durum öğretmen adaylarını ve dolaylı olarak eğitim sektörünüde etkilemektedir. Bu amaçla piyasada birçok KPSS kursu açılmış ve kaynak kitaplar (Modüler set vb.) oluşturulmuştur. Bu kitaplar elbetteki hepsi birbirinden değerli ve önemli öğretim elemanları tarafından yazılmıştır. Aslında piyasadaki kitapların çeşitliliği öğretmen adayları için son derce avantajlı bir durumdur.. Çünkü kişi öğrenebileceği tarzda ve en kaliteli kaynağı seçme özgürlüğüne sahiptir.Ancak seçme özgürlüğünü de kullanırken dikkat etmesi gereken bazı hususlar vardır. Bu hususları kısaca özetleyecek olursak;

Konu anlatımları sade ve anlaşılır olmalı.
Konu tarama testleri ağırlıklı olmalı.
KPSS'deki soru dağılımına göre konulara ağırlık vermeli.
Her konunun sonunda KPSS'de çıkmış olan sorular bulunmalı.
Özellikle öğrenme ve gelişim psikolojisinde konu anlatımının sonunda örneklere yer verilmiş olmalı.
Sınavda çıkması muhtemel konular ve üniteler görsel uyarıcılarla sunulmuş olmalı.
Deneme sınavları mevcut olmalı.
Soru bankaları hatalı olmamalı.
Günümüzde kullanılması gerekli görülen yeni öğretim yöntem ve tekniklerine yer vermeli.
Rehberlik alanında ve öğrenme psikolojisi'ndeki yeni gelişmelere ağırlık vermeli.
Unutmayalım ki sınavda başarılı olmak öncelikle sizlerin özverili ve disiplinli çalışmanıza bağlıdır.

 
Toplam blog
: 2
: 1049
Kayıt tarihi
: 24.10.09
 
 

Eğitim Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim FakültesiEğitim Blimleri Ana Bilim Dalı Rehberli..