Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '09

 
Kategori
Eğitim
 

Sözleşmeli öğretmen beklemede

Sözleşmeli öğretmen beklemede
 

Sözleşmeli öğretmenlerin gözü kulağı MEB de. Çünkü bir an önce şu sözleşmeli saçmalığının kaldırılması gerekiyor. Aslında sadece sözleşmeli öğretmenler beklemiyor bu ayrımın kalkmasını. Tüm eğitim camiası bekliyor. Milli Eğitim Müdürlükleri, okul müdürleri, kadrolu öğretmenler, öğrenciler, veliler herkes bu saçmalığın kalkmasını dört gözle bekliyor. Herkesin kendine göre bu işten beklentisi var. Eğitim camiası için bu bir sorundur. Müdürlükler sözleşmeli öğretmenlerin haklarını tam olarak bilemiyor ve her zaman tereddüde düşmekten yanlış kararlar vermekten bıkmış. Okul müdürleri de aynı durumdadır. Kadrolu öğretmenler ise öğretmenler odasında bu ayrımdan dolayı iki farklı kutup gibi duruyorlar yani iletişim sıfır. Veliler çocuklarını bir yığın sıkıntısı olan sözleşmeli öğretmene vermekten tedirgin. Herkes sorunlu bu durumdan. Kim mutlu acaba…

Bu yüzden sözleşmeli öğretmenliğin bir an önce kaldırılması eğitim sistemimizin hayrına bir sonuç doğuracaktır.

Sözleşmeli çalışan öğretmenler evlendiklerinde yıllarca eşlerinden ayrı bir şekilde yaşayarak ne kadar verimli olacaktır. Ocak ayından sonra K.P.S.S. ye çalışarak öğrencilere ne kadar yararlı olabilecekler. Tüm eğitim camiasında farklı bir muamele görerek ve haklarını savunamayarak ne kadar istekli bir şekilde mesleğini yapabilecekti. Bir de mezralarda, köylerde çalışan sözleşmeli öğretmenleri düşünün. Yıllarca oralarda kendilerini ne kadar tutabilecekler veya mesleklerine ne kadar önem göstererek çalışacaklar.

Bunları sadece yaşayanlar bilir. Yaşamayanlar için ise sadece önemsiz birer ayrıntıdır. Ama bir gün sizin aileniz için bile üzücü sonuçlar doğurabilecek bir sorundur.

Bu yüzden sözleşmeli öğretmenler değil tüm Türkiye’nin bu beklentiye girmesi ilerisi için yararlı olacaktır.

ÖĞRETMENLER KADROLU, SÖZLEŞMELİ, ÜCRETLİ, VEKİL DİYE AYRILMAMALIDIR.

ÜLKEMİZİ SEVİYORSAK ÖNCE EĞİTİM SİSTEMİNİ TÜRKİYEYE YAKIŞIR BİR HALE GETİRMELİYİZ.

 
Toplam blog
: 8
: 554
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Adana’da doğdum. Üniversitenin sınıf öğretmenliği bölümünden mezunum. 5 yıldır öğretmenlik yapıyorum..