Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kremalı bisküvinin sırrı;-)

Kremalı bisküvinin sırrı;-)
 

Kremali biskuvi basligini gordugunuzde yuzunuzdeki tebessumu gordum sakin kacirmayin :-)) Hatirlarsiniz demi reklamlar cikinca tv de ve bizde o anda karsidan bakinca ya keske olsaydida bandirsaydik cayada soyle biskuviyi ikiye bolup ortadaki kremasini dislerimiz ile kazisak demi ne harika olurdu.

Simdi ben neden bu konuda yazdim oraya gelelim;su anda 36 yasindayim ve ben halen kaymakli biskuviden vagcesmis degilim her daim olur cayin yaninda zaaf demeyin sakin valla kirilirim, hayatimdaki guzel seylerden biri ya..Sizlerinyokmudur boyle vazgecemediginiz cocuklugunuzdan beri tasidiginiz sorun bakalim kendinize ?

Daha ilkokul siraalrinda baslamisti hemen hemen 1980 li yillarda gecen mahalle komsulugunun en guzel oldugu donemelrde herkesin kapisinin birbirine acik oldugu donemde komsu ziyaretleri meshurdu ve hergun birisinin evinde toplanilirid ve biz cocuklarda bayram ederdik sebebide bakkal ismail amcaya gidip o gun 1 kilo tuzlu biskuvi ve 1 kiloda kesinkaymakli biskuvi alinirdi ve deftere yazdirirdik aksam babalar isten donunce mutlaka bakkal ismail amcaya ugrarlardi hesabi kesip '' birazda sersenisle bu ne kadar biskuvi yemis bu hanimlar deyip eve donerlerdi'' ellerinde alis veris fileleri ile hele o fileler ne guzeldi hersey gozukurdu ne var ne yok icinde demi ;-))

Eve gelen baba anneye sorar;'' ya hanim bugun ne kadar biskuvi yemissiniz deyince'' ben denizde kenarda bira n evvel bu sorunun cevabi gelmeden babama sarilir ve mesgul etrmeye calisirdim ama nafile annem gozume bakar ve anlar tabiki ben gene fazladan hesaba yazdirmisim 1 kilo kaymakliyi ve bir guzel firca ile birlikte tokati yerdik ama nafile kurtulusumuz yoktu valla ve bu mahalledeki tum erkek cocuklarin basina gelirdi birde kendimiz yesek neyse mahalledeki kiz cocuklari ile oynarken onlarada verirdik ama iste kadin zekasi burdan belli daha cocuk yastada kizlar hic bir zaman bakkala gidip almazlardi kaymakliyi yada tuzluyu, kandirmazdik ya... ;-))))

Iste kaymaklinin anisi bende boyle basladi ve yillar gectikce 12 eylulu cocuklugumda yasadigimda ve ertesi yillarda artik kalmayacaktir mahalle ahbapligi ve gun gun bitecekti su anki sosyal duzene baktigimzida ne kadar uzuntu duydugumu anliyorsunurdur . ;-(( Ne olursa olsun kaymaklidan vazgecemedim ve her defasindada o donemin anisi hafizamda tazelenir tebessumle hayata devam ederim. Iste ben kaymakliyi boyle sevdim ve hep sevecegim buda benim zaafim .

Size kaymakli guzel gunler diliyorum .....

('' benden soylemesi arada bir cayiniza bandirarak yemeyi deneyin ama ikiye bolmeyi unutmayin disinizlede kaymagini kaziyin;-) '' )
 
Toplam blog
: 3
: 541
Kayıt tarihi
: 06.11.07
 
 

Zamani hep kiskandim ben inadina oda kiskandirmak icin elinden geleni yapiyor ama bence ona inat hic..