Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '08

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Krize karşı bakandan öneriler!

Krize karşı bakandan öneriler!
 

Malumunuz kriz aşağı, kriz yukarı!

Krizle yatıp, krizle kalkıyoruz!

Yok, efendim ayaklarımız yere sağlam basıyormuş!

Yok, efendim Hamdolsun kriz bizi etkilemiyormuş!

Yok, efendim kriz bizi teğet geçecekmiş!

Hiç kimse vatandaşa ne yapması gerektiğini, bu kriz ortamında nasıl hareket etmesi gerektiğini söylemiyor…

Televizyon ve Gazetelerde, krizin hep kötü yönünü öne çıkartıp, herkesin parasını harcamasını, bu şekilde talepte bir artışın olmasını, tüketimin artmasını, işverenin bu krizi fırsata (!) dönüştürmesini isteyen ilân tahtası ilanları!

İşte, tam bu arada Ülkemizin ender yetiştirdiği Maliye Uzmanlarından, Maliye Bakanımız Sn. Kemal Unakıtan ortaya çıkıp, böylesi bir kriz ortamında, halkımızın neler yapması gerektiğini bir, bir anlatıyor!

Halkımız da bıktığı o kriz laflarından bir anda sıyrılıp(!) kendine gelerek, normal yaşamına dönüyor!

Gelin o krize karşı halkımızın yapması gerekenleri birlikte inceleyelim;

Türkiye’nin en büyük sorunu bu tasarruf konusuymuş!

Sanki halkın tasarruf edeceği parası var da? Olanlarda bilindiği gibi Yurt dışı bankalarda değerlendiriyorlar! Onlar içinde özel bir kanun çıkartılıp, ülkeye paralarını getirilmeye çalışılıyor(!)

Maliye Bakanımız Ülkemizde tasarruf eksikliğine dem vururken, bakın diğer ülkelerin tasarruf oranları ne kadarmış?

Çin, tasarruf oranı yüzde 50, Hindistan yüzde 35, diğer ülkelerde yüzde 30.

Ya bizim ülkemizde?

Tasarruf oran yüzde 16- 14 civarında.

Bu verilere bakan Maliye Bakanımız hemen teşhisi koyup, ülke olarak tasarrufumuz arttıramazsak sıkıntı olur. Buyurmuşlar. Tasarruf yapmayı öğütleyen ve Kredi kartını kullananların kazandığından fazla harcamamasını, ürettiğinden fazla tüketmemesini de isteyip, bunun aksi hareket edenlerin duvara toslayacağını buyurmuşlar!

Haliyle, o yüzden herkesin dikkat etmesi gerekiyor…

Mesela ben tıpkı Maliye Bakanımız gibi(!) kaynağım varsa harcıyorum, yoksa harcamıyorum.

Vatandaş da, aile de, şirket de böyle yapmalı!

Tabi ki memleket de böyle yapmalı!

Mesela Maliye Bakanımızın birkaç kredi kartı varmış. Tıpkı benim gibi!

Ben de tıpkı Maliye Bakanımız gibi Kredi kartımla harcama mecburiyetim varsa ve limiti dolmuşsa gidip hemen yatırıyorum.

Benimde 2-3 tane Kredi kartım var ama, bunlardan sadece birisini kullanıyorum.

Hayatım boyunca, tıpkı Maliye Bakanımız gibi bunu yaptım.

Sonuç mu? Bırakın krizin k sini esamisini bile görmedim(!),

Ben hep böyle davranıyorum!

Kriz olmadığı zamanlarda bile böyle yaşıyorum!

Netice mi? Bir emekli olarak aldığın para belli! Yapabileceğin harcama belli. Bir Bakan veya Millet Vekili değilsin ki! Kriz seni etkilesin!

Kriz falan, bizi bu açıklamalardan sonra hiç mi hiç etkilemez!

Yani kriz vız gelir tırıs gider!

İşte bizde öylesine sürünüp gideriz!

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..