Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Küçük elli çocuklarımız aç ve pençesinde ölümün:(

Küçük elli çocuklarımız aç ve pençesinde ölümün:(
 

Sıcacık evimde otururken, ekmeği öğünden saymayıp, pilav kuru kuru yenmez deyip yanına fasulye isterken benim insanlarım aç! O güzel yüzlü ve her şeye rağmen ufacık bir şey de mutlu olan, bir an için bile olsa gözlerinin içi gülebilen küçük elli çocuklar aç. Ve yaşayan bir ölü gibiler sanki, bir deri bir kemik vücutları hareket etcek güçleri yok. Öylece uzanmış zapzayıf bedenli güzel insanlar aç. Söylemeyin iş bulup çalışsınlar diye karıştırmayın sokaktaki serserilerle iş yok, zaten artık çalışacak güçte yok!

Kalbim acıyor bazen, hakketmiyorum diyorum bu kadar şeyi, ne istersem elimin altında, bazen utanıyorum onları gördükçe. Ve elimden hiçbir şey gelmiyor, onlara yardım edemiyorum bu yüzden bakamıyorum gözlerine, suçluluk duyuyorum.

Bu güzel hayatı yaşamadan gitmesinler istiyorum. İstiyorum onlar için bir sürü şey diliyorum. Dilemekle, istemekle olacak iş değil biliyorum ama daha fazlasını şu anda yapamıyorum. Ben her nefes alışımda ''Hayattayım, yaşıyorum. Yaşamak ne kadar güzel diyorum'' , onlarınsa ne dediklerini tahmin bile etmek istemiyorum. Ben çocukluğuma bakıyorum. Babamla lunaparka gidişimi hatırlıyorum, bebeklerle oynayışımı, bir sürü bebeğim olduğunu... Lunaparksız, bebeksiz, arabasız bir çocukluk düşünemiyorum ve üstüne üstük aç!

Netten bakıyorum fotoğraflara, bir de haberlerden izliyorum onları... Afrika, Etiyopya... Benim dünyamın insanları! Çünkü bazen inanamıyorum, bazen şu ayrı dünya insanı lafına katılıyorum. Gucci, lacoste....Starbucks, Gloria.. Utandım ya bu mu dünya ve bir tarafta bırak markayı bezlere sarılmış insanlar, ne kahvesi sadece suyla yaşayan milyonlarca insan...

Geçen nette gezinirken şu tespitleri elde ettim. Allah'ım ne acı...

* Dünya nüfusunun yarısı, yani 3 milyardan fazla insan günde 2 dolardan daha az, 1,5 milyar insan da 1 dolardan daha az bir gelirle “yaşıyor”. Buna karşılık dünya nüfusunun yüzde 10’u, dünya toplam gelirinin yüzde 70’ini alıyor.
* 800 milyon insan aç yaşıyor. Yılda 11 milyon çocuk açlıktan ölüyor.
* Afganistan’da günlük ortalama gelir 44 cent, Etiyopya ve Kongo’da ise 27 cent.
* Doğu Asya ve Pasifik ülkelerinde yaşayan 267,1 milyon kişi, Doğu Avrupa ve Orta Asya ülkelerinde yaşayan 17,6 milyon kişi, Latin Amerika ve Karayipler’de yaşayan 60,7 milyon kişi, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da yaşayan 6 milyon kişi, Güney Asya’da yaşayan 521,8 milyon kişi, Sahra altı Afrika’da yaşayan 301,6 milyon kişi, günde 1 dolardan daha az gelirle yaşamını sürdürüyor
İnsan gözlerine inanamıyor dimi. Karnını zar zor doyuran insanlar bile ekmeğini paylaşmak istiyor.

Ben pek ümitli değilim değişeceğinden dünyanın, açlığın yok olacağından. Baksana dünyaya medet umduğumuz gençlik almış başını gidiyor, açlık her geçen gün artıyor ve açlık artarken milyonerler trilyoner oluyor..

Dünya nereye gidiyorsun dur? diyoruz bazılarımız ama o kadar azızki!

Sadece dua edebiliyoruz, biz o tüm pisliklere dur derken, açlığa dur derken, onlar artarak karşılık veriyor sanki...

Bizim başımızda bizi kandıran, parayı oraya buraya savuran yöneticiler varken!Kendini düşünüp sadece milyoner değil trilyoner olmak isteyip çulsuzu kazıklayan, insanın ekmeğini bile bu uğurda elinden alan ve utanmayıp aç insan kalmayacak deyipte herkesi aç bırakan bu insanlar varken söylesenize aç insanlarımız nasıl doyacak? Nasıl bir ekmek bulabilecekler karınlarını doyurmak için?

 
Toplam blog
: 14
: 3770
Kayıt tarihi
: 01.11.06
 
 

Merhaba! Gülmeyi öğrendim hayata, çünkü hayattayım, yaşıyorum ve sevdiklerimle! Bundan daha değerli ..