Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '06

 
Kategori
Haber
 

Küresel marka ülkeler araştırması

Küresel marka ülkeler araştırması
 

EVRENSEL MARKA LİGİNDE AVUSTRALYA VE KANADA İLK İKİ SIRADA

2006' da Global Market Institute’ ın yapmış olduğu “ Küresel Ülke Markaları İndeksi araştırmasının sonuçları açıklandı.

ÜLKE MARKALARI

10 binden fazla küresel tüketici üzerinde uygulanan ankette tüketicilerden “ ülkelerin birer marka olarak çekiciliği ” nin değerlendirilmesi istendi.

ÇEKİCİLİK KRİTERLERİ

Çekicilik kriterleri arasında ülkenin turizmi, tarihsel zenginliği, ekonomik ve teknolojik gelişmişliği, insani sermayesi, eğitim olanakları, kültürel zenginliği, yatırım ve hamleleri, göçmen çekme potansiyeli hesaba katıldı.

KÜRESEL ŞAMPİYON: AVUSTRALYA

Araştırma sonuçlarına göre turizm, yatırım ve hamleler, göçmen çekme gibi kategorilerde küresel şampiyon olan Avustralya dünyanın bir numaralı ve en favori markası seçildi.

KANADA İKİNCİ SIRADA

İkinci sırada çok kültürlülüğü, insani/sosyal gelişimi ve eğitim olanaklarıyla küresel bir cazibe merkezi haline gelen Kanada yer alıyor.

TOP 10 LİSTESİ

İsviçre 3., İngiltere 4., İsveç 5., İtalya 6., Almanya 7., Hollanda 8., Fransa 9., Yeni Zelanda 10. sırada.

YÜKSELEN UZAKDOĞU

Listede sırayı Japonya ve Singapur gibi Uzakdoğu ülkeleri takip ediyor.

AMERİKA' NIN TRAJİK DÜŞÜŞÜ

Enteresan olan, birkaç yıl önceye kadar en iyi küresel marka sayılan ABD’nin sürekli gerileyerek 11. sıraya kadar düşmesi.

BASİRETSİZ BUSH YÖNETİMİ

Bu gerilemede hiç şüphesiz Amerika tarihinin gelmiş geçmiş en talihsiz, en basiretsiz ve en hegemonik yönetimi olan Bush yönetiminin rolü büyük.

TÜRKİYE 25. SIRADA

Peki Türkiye ankette kaçıncı sırada yer alıyor? Cevabı söyleyeyim, 25. sıradayız.

YOLUMUZ UZUN

Muhteşem bir kültür mirasına, binlerce yıllık kültür ve medeniyete sahibiz. Dünyanın en güzel koylarına, harika doğal güzelliklerine sahibiz. Yeryüzünde en stratejik konumlardan birindeyiz. Doğu ve Batı'nın buluşma, sentez ve entegrasyon noktasıyız. Ama bütün bunları değerlendirebildiğimizi söylemek zor. Kısaca daha kırk fırın ekmek yememiz lazım.

GELECEĞİN PARLAYAN YILDIZI TÜRKİYE

Ama ekonomide, turizmde, eğitimde, ihracatta yakaladığımız momentum ile, dinamik insan kaynağımızla, girişimci cesaretimizle, AB atağımızla önümüzdeki 10 yıl içerisinde dünyada ilk 10 marka arasına neden girmeyelim ki?

Ben bunu başarabileceğimize yürekten inanıyorum. Tüm vatandaşlar olarak bu hedefe kilitlenirsek ve hepimiz işimizi en iyi yaparak ülkemize katkıda bulunursak neden olmasın ki?

Haydi Türkiyem ileri, kim tutar global arenada seni!

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..