Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '13

 
Kategori
Dünya
 

Küresel şirketlerin acımasızlığı

Sigaramdan derin bir nefes çekiyorum ve biraz daha zehirleniyorum.

Diyelim ki, bir bilim adamı bir tür ilaç geliştirdi. Bu ilacı bir defa ağzına atan, ne zaman sigaradan bir nefes almak istese büyük  bir tiksinti duyuyor. Dünya genelinde faaliyet gösteren sigara firmaları böyle bir ilacın piyasaya sürülmesine izin verirler miydi? (Aslında böyle iki ilaç var: Zyban ve Champix. Zyban çok yan etkisi olduğu için kullanmadım ama Champix adlı ilacı denedim. Fayda görenler olmuş, ama ben faydasını görmedim)

1800’lerde üretilen tütün saf tütündü. Günümüzde kullanılan tütün ise daha zararlı olsa gerek. Marka bağımlılığı diye bir şey var, bir de. Bir markanın sigarasına alışınca, diğer sigaralar tatsız geliyor. Bunu nasıl sağlıyorlar? Burnuma kötü kokular geliyor.

‘Verem’den ölen insanlar oldu vakti zamanında. Sonra ‘verem’in çaresi bulundu. Ama o zaman küresel ilaç firmaları yoktu. Şimdi ‘kanser’ vakaları sıkça görülmekte. Kanserin çaresi bulunsa ilaç firmaları paylaşılmasına izin verecek mi?

Arabalar neyle çalışıyor? Akaryakıt yani petrol ile. Arabaları çalıştıracak alternatif bir enerji kaynağı bulunsa, küresel petrol şirketleri paylaşılmasına izin verecek mi?

Küresel şirketler büyük güce sahip ve her yerde borularını öttürüyorlar.

Vakti zamanında bir şey okumuştum, hayal meyal hatırlıyorum. Şöyleydi:  Bir Güney Amerika ülkesinde küresel bir petrol şirketi hükümet ile anlaşmazlığa düşüyor, orduyla anlaşıp askeri darbe gerçekleştiriliyor ülkede. Yani şirket, hükümeti deviriyor.

Acımasız ama gerçek!

 
Toplam blog
: 75
: 393
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

14.021982 doğumluyum. Kökenim Malatya, doğduğum ve yaşadığım yer İstanbul. Yüksek lisans mezunuyu..