Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '09

 
Kategori
Güncel
 

Kürt

Kürt
 

Kürt sorununa yönelik CHP açılımları, yüzeysel önerilerden öteye gitmiyor. Şu aşamada, hiçbir siyasi partinin bu konuda somut öneriler taşıyan bir programı zaten yok. CHP nin de yok. Kürtçe TV, Kürtçe dilekçe, Kürtçe türkü, Kürtçe konuşma, özgürce, ”ben kürdüm” diyebilme, bu sorunu çözmez. Bunlar Kürt sorununun % 10 luk kısmı. Sorunun % 90 ı ekonomik. Kürtçe yayın yapan özel TV ler kurulmalı, bunların zarar etmeleri halinde, devlet desteği sağlanmalı. Bu önerinin CHP den geldiğine inanmak bile istemiyorum. Kürtçe yayın yapan devlet borazanları. Ben yıllarca yerel TV yöneticiliği yaptım. Ekonomik zorluklarla boğuştum, RTÜK, MESAM, MÜYAP, ve daha adını sayamadığım bir çoğu, olmayan gelirimizden pay almak için, üstümüze çullandılar. Alicenap devletimiz, bizden esirgediğini, Kürtlere mi sunacak. Bizim suçumuz neydi.

Kürt sorununu çözecek tek yol ekonomi ve eğitimdir. Güneydoğuya ekonomiyi ayakta tutacak yatırımlar yapılmalıdır. İşsizlik tamamen ortadan kaldırılmalıdır. Ana sınıfından başlayıp, lise son sınıfa kadar sürecek ilk ve orta öğretim parasız olmalıdır. Eğitimin kalitesi tamamen Avrupa standartlarına yükseltilmelidir. Medeniyetin nimetleri en ücra köylere kadar götürülmeli, insanlara insan oldukları hatırlatılmalıdır.. Kürtçe konuşalım, Kürtçe çalıp söyleyelim demekle, Kürt sorunu çözülmez.

Kürtleri kalkındırırsak, sıra Türklere de gelir inşallah.

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..