Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '07

 
Kategori
İnsan Kaynakları
Okunma Sayısı
844
 

Kurum kültürleri 8: acil durum botları

Kurum kültürleri 8: acil durum botları
 

Kurum kültürü yazı dizimiz devam ediyor. Organizasyonlarda yaptığım araştırma ve gözlemlerden sonra bu yazı dizisindeki farklı kurum kültürlerine ulaştım. Sizin şirketinizde nasıl bir kurum kültürü hakim? Bunu keşfetmek ister misiniz? Size bu yazı dizisinde farklı kurum kültürlerini tanıtacağım. Sizin kurumunuz hangisine benziyor?

Kurum kültürü günümüz şirketleri için bir kritik başarı faktörü. Çalışanların aynı değerler ve aynı çalışma anlayışı etrafında kaynaşması için güçlü ve pozitif bir kurum kültürüne ihtiyaç var. Kurum kültürü, organizasyona bütünlük kazandırır, etkinliği ve verimliliği sağlayan harcı oluşturur. Organizasyonun dış dünyayla ilişkilerinde tutarlılık, açıklık ve güven sağlar. Şirket stratejilerinin ve projelerin başarısı pozitif ve güçlü kurum kültürüne bağlı. Edgar Schein'e göre Kurum Kültürü; gelişim/değişim sürecindeki sorunlarla mücadele etmeyi öğrenirken grup tarafından geliştirilmiş ve keşfedilmiş yeni elemanlara öğretilmesi gereken, kurumda var olduğu düşünülen geçerli model veya düzendir.

8) ACİL DURUM BOTLARI (Emergency Boats)

Aksiyon, girişimcilik, cesaret, adalet, samimiyet, mertlik, dayanıklılık, kararlılık, sonuç odaklılık, uygulama, gerçekçilik, pazarlık, risk alma, değişim, müdahale, hız, güç

? Hızla değişen şartlara tepki ve uyum
? Zorlu sektörler (medya, ağır sanayi, ulaşım..)
? Müdahalecilik
? Dağıtım kanallarına ve pazara hakimiyet
? Riskli karar ortamları
? Hareketli, hızlı, stresli çalışma ortamı
? Sıkı pazarlık gücü
? Dayanıklılık ve kararlılık

Bu kurum kültüründe önde gelen ve vurgulanan değerler şunlardır: Yenilikçilik, coşku, ilham, sezgi, espri, iyimserlik, tasarımcılık, keşif, icat, azim, vizyon, neşe, açık fikirlilik, orijinallik, mantık, esneklik, motivasyon, güleryüzlülük.

Baskın Olan İş Yapma Tarzı ise "Güç ve Kontrol"dur: Bu kurum kültüründe insanlar bağımsızlıklarına ve kontrolü elinde bulundurmaya önem verirler. Emir almaktansa karar vermeyi isterler. Uygulama yönleri güçlüdür.

BU KURUM KÜLTÜRÜNDE, YANİ ACİL DURUM BOTLARINDA:

Baskın Liderlik Tarzı: Karizmatik Liderlik
Baskın İş Yapma Tarzı: Güç ve Kontrol
Öncelikli İşletme Fonksiyonları: Genel Yönetim, Finans, Strateji

Bu kurum kültüründe Yönetim Anlayışı: Risk alan, başlatan, öncülük yapan, inisiyatif alan, sahip çıkan, koruyan, hesap soran yönetim

Bu kurum kültüründe baskın İletişim Tarzları: Doğrudan, açık, net, meydan okuyan, savunmacı, etkileyici, baskın, kendinden emin, nonlineer iletişim

Bu kurum kültüründe baskın düşünme Tarzları: Uygulayıcı Düşünme, Gerçekçi Düşünme, Siyah-Beyaz Düşünme

Bu kurum kültüründe Güçlü Fonksiyonlar: Genel Yönetim, Strateji, Finans, Üretim, İş Kurma, Girişimcilik, Şirket İçi Girişimcilik, Ürün Geliştirme, Bilgi Üretimi, Stratejik İş Geliştirme, Proje Yönetimi, Değişim Yönetimi, Tedarik Zinciri Yönetimi

Bu kurum kültürünün güçlü olduğu Sektör ve Alanlar: Genel Müdürlük (CEO), Yöneticilik, Girişimcilik, Üretim, Strateji, Planlama, Finans, Bankacılık, Petrol, İnşaat, Ağır Sanayi, Maden, Medya, Telekom, Ulaşım, Üretim, Spor, Eğitim Yönetimi

Bu kurum kültüründe Güçlü Yönetim Becerileri: Kontrol, koordinasyon, takipçilik, planlama, problem çözme, karar verme, öncülük etme, etkileme, koçluk yapma, motive etme, güçlendirme, odaklanma, yetkilendirme, vizyon, uygulama, risk alma, girişimcilik, strateji geliştirme, inisiyatif alma, takvimlendirme, takım yönetimi

Bu kurum kültüründe öncelikli konular: Adalet, güç, hak, bağımsızlık, girişimcilik, liderlik, öncülük, etki, kontrol, otorite, yetki, kar, hedef, sonuç, değişim, mücadele, müdahale, sorumluluk, sezgi, enerji, aksiyon, risk, açıklık, mertlik, uygulama, yüzleşme, koruma, iş kurma, strateji, inisiyatif, cesaret, atılım, dayanıklılık

Bu kurum kültüründe gelişmesi gereken yönler: Empati, sabır, aktif dinleme, diplomasi, nezaket, üslup hassasiyeti, katılımcılık, müşteri ilişkileri, öncelik belirleme, estetik ve tasarımcılık, insan odaklılık, kurallara uyma, duyarlılık

Bu kurum kültüründe düşebilebilecek hatalar: Öfke, kızdığında kendini kaybetme, kalp kırma, ürkütme, baskı ve korku oluşturma, siyah-beyaz dşünme, acelecilik, bireysel karar verme


DEVAM EDECEK..

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 279
Toplam yorum
: 169
Toplam mesaj
: 78
Ort. okunma sayısı
: 2417
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster