Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '18

 
Kategori
Anılar
 

Kuruş Hesabı

0,03 lira için elektriğinizi mi kapattırır sınız, suyunuzu mu? doğalgazınız mı?

Bu sabah vapurdan inmiş hızlı hızlı iş yerime doğru koşar adım giderken yanımda benim gibi koşar adım yürüyen bir kızın telefon konuşmasına kulak misafiri oldum.

Telefonun öbür ucundakine anlattıkları, kulak kabartılmayacak türden değildi ki. 

"İnanabiliyor musun" diyordu. "0,03 lira için gerçekten kesecek miydiniz ?" diye sordum. "Faturaya yansıdıysa kesmeye gelirlerdi" diyordu.

Olay şöyle olmuş. ; Bu kıza bir fatura geliyor, faturada geçen aya ait kalan borcunuz 0,03 lira yazıyor. Hemen altındada ödemenizi 5 gün içinde yapmazsanız kesileceğine dair bir uyarı. Kız firmayı hemen arıyor. "

Ben geçen ayki borcumu ödedim bu nedir"diye soruyor

Kıza dedikleri "yuvarlama yapılırken kalan rakam" 

Kız soruyor "gerçekten 0,03 lira için gesecekmiydiniz?". Karşı tarafta "faturaya yansıdıysa gelip keserler."

Kız 25 kuruş veriyor, almıyorlar, 0,03 lira için makbuz kesiyorlar.

Hay Allahım ne biçim memelekette yaşıyoruz dedi ve başka bir konuya geçti kızcağız. Bende adımlarımı hızlandırdım koşar adım işe yürüdüm.

Siz siz olun faturalarınızı kontrol edin. Belli mi olur bi gün tam banyoda köpüklüyken, ya tam yorgunluk kahvesi ocaktayken, yada siyasilerin seçim konuuşmalarını dinlerken bi bakmışsınız yuvarlamalardan kalma 0,03 lira için suyunuz doğalgazınız yada elektriğiniz kesilivermiş.

Sonra kimseye anlatmazsınız firma yuvarlarken yanlış yapmış diye. Adınız faturasını ödememişe çıkar

Aman ha???? 

 
Toplam blog
: 5
: 65
Kayıt tarihi
: 07.08.12
 
 

Kitap okumak, koşmak, bisiklete binmek sevdiğim şeyler ..