Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '11

 
Kategori
Blog
 

Küskün Kelebekler Partisi

Küskün Kelebekler Partisi
 

Her seçim döneminde milletvekilliği adaylığı bekleyen ancak parti tarafından listeye alınmadığı için istifa eden, hır-gür çıkaranlara bilindiği üzere “küskünler” deniliyor. Bunların kurduğu partiye de küskünler partisi…

Ülkemizde iki partinin her zaman yüksek oy alacağı varsayılır. Ya gerçekten öyle bir beklenti içerisinde bu dile getirilir yahut öyle bir varsayımın fantezisi bile insana hoş geldiği için..

Bu iki partiden birisi “Küskünler Partisi”dir. Girişte de belirttiğimiz üzere bunlar milletvekili adayı olmak üzere başvurdukları partiler tarafından listeye alınmayan bazı partililerin (partisizler de olur) küserek maraz çıkarması ile gündeme gelenleridir. Derdini dile getirmeyip içine atan küskünler bu kategoriye dahil değildir.

Yüksek oy alacağı iddia edilen diğer parti de “Kararsızlar Partisi”dir. Kamuoyu araştırmalarında herhangi bir görüş belirtmeyen kararsız olup olmadığını aslında pek de bilemediğimiz insanlardan oluştuğu varsayılan bir popülasyondur. Her ne hikmetse homojen bir grup olduğu sanılarak araştırmayı yapan şirket tarafından eşit şekilde partiler bölüştürülürler. O ayrı bir konu!

#

Dün partiler listelerini YSK’ya verdiler. Listelere hemen baktım, beni hiçbir listeye almamışlar. Küstüm!! Parti kuruyorum! Evet, dün açıklanan listelerin hiçbirinde ismimi göremediğim için parti kurmaya karar verdim.

Peki MV adayı olmak için aday adayı olarak başvurdun mu diye sorarsanız Temel’in hesabı –piyango fıkrasındaki durum– başvuruda bulunmadım. Yani kabahatin büyüğü bende!

Ama olsun, madem beni listeye alan olmadı ben de küskünler partisi kurayım dedim. Küsmekten hareketle partinin ismi KüsKüs Böcek Partisi olsun diye şeyettim. Facebook mecraında fikrimi paylaştım. Ancak partiye amblem bulma hususunda sıkıntı çektik.

Parti amblemi olarak uğur böceği kullanmak isterdim ama bu daha önce bir parti tarafından kullanılmıştı. Tutup bok böceğini amblem olarak kullanacak değildim artık! O nedenle ismi değiştirmeyi uygun bulduk. Yetkili kurullarımızın (daha parti kurulmadan yetkili kurulumuz oldu) verdiği karara göre partinin ismini Küskün Kelebekler Partisi yaptık.

#

Zevce hazretleri benim politikaya atılmama razı olmadığından ondan gizli yürüttük bütün çalışmaları. O da sizlerle beraber okuyunca öğrenecek. Eğer veto yemezsem gül gibi başkanım demektir. Yani mis gibi anlamında!

Partimizin amblemini ve ismini tescil ettirdim, çalmaya kalkmayın! Zaten zar zor bulduk. Kurucu üyelerimiz Shalimar ve Ahmet Balcı istedikleri yerden ilk sıradan aday gösterilecek. Partimize küskün alımı yani üye alımı başlamıştır.

Merak etmeyin seçim kuruluna rica ettim, bizim için birkaç gün daha bekleyecekler. Hemen aday adaylarımız başvursunlar. İstedikleri yerden listeye alalım. Başkası olsa mülakatıydı, temayül yoklamasıydı, önseçimiydi filan bir sürü uğraştırır. MB hatırı için her geleni listeye koyacağız.

Sadece siyasi küskünlere değil, blog küskünlerine de kapımız –listemiz– açık!

Not: Zevce hazretlerini de aday göstermeyi düşünüyorum. Rahşan Ecevit gibi perde arkasında kalmasın!

Not-2: Geçici listemiz aşağıdadır. İtiraz eden yarın akşama kadar etsin, yoksa meclise girecek!!

Sevgi, hürmet ve muhabbetle..

Murat HACIOĞLU

İstanbul / 12 Nisan 2011

Twitter.com/murathacioglu ve kişisel sayfam murathacioglu.com

==============================================

ADAY LİSTESİ:

Sulukule Birinci Bölge Birinci Sıra: Sabiha Rana

Okyanus Ötesi İlk Sıra: Newyorker

Denizli Birinci Sıra: Emine Supçin

Antalya Birinci Sıra: Mesut Karip.

Antalya İkinci Sıra: Sema Tapan

İstanbul Birinci Bölge Birinci Sıra: Ruksan İldan

İstanbul İkinci Bölge Birinci Sıra: Vakayinüvis

İstanbul Üçüncü Bölge Birinci Sıra: Esma Kahraman

İstanbul Birinci Bölge İkinci Sıra:Erol Işık

İstanbul İkinci Bölge İkinci Sıra: Kadri Kanpak

İstanbul Üçüncü Bölge İkinci Sıra: Zeynep Kibaroğlu

İzmir İkinci Bölge Birinci Sıra: Mesut Selek.

İzmir İkinci Bölge İkinci Sıra: Buğra Tokmakoğlu

İzmir İkinci Bölge Üçüncü Sıra: Alev Meisel

Burdur Birinci Sıra: Ömer Özdamar

Ankara İkinci Bölge Birinci Sıra: Arif Öğütçü

Ankara İkinci Bölge İkinci Sıra: Moyemayko.

Ankara İkinci Bölge Üçüncü Sıra: Şevket Çorbacıoğlu

İçel Birinci Sıra: Turgut Çelik

İçel İkinci Sıra: pirmete

Yurtdışı Kontenjanından İstanbul Birinci Sıra: Zühal Voigt/Uzaktaki Penceremden

Yurtdışı Kontenjanından İstanbul İkinci Sıra: Ümit Culduz

Edirne Birinci Sıra: Yorum Dükkanı

Adana Birinci Sıra: Necip Köni - Adana / TR

Ordu Birinci Sıra: yekruseha

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..