Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '13

 
Kategori
Deneme
 

Küt böreği

"Kürt böreği" başlıklı bir yazım oldu benim Milliyet Blog'da, muhtemelen okumadığınız...

Öyleyse bu neyin nesi diye soracak olursanız;aynı yazının tekrarı değil bir kere...

Başka bir versiyonu da değil...

Başlıkta bir şey fark ettiniz mi?

"Yazım-imla hatası, harf eksiği var ..." diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz...

"Küt böreği" bir börekçi dükkanının duvarında rastladığım bir listede yer alıyordu...

"Kürt böreği "eşisimlidir çoğu zaman,eşbaşkan olayında olduğu gibi...

Sade börek-Kürt böreği olarak iki ayrı şekilde tanımlanır diye biliyordum ama yanılmışım...

Üçüncü şekilde tanımlaması da "Küt  böreği" imiş...

Cahilliğime verin ben bu tanımlamayla yeni karşılaştım...

Zaman; güncel-günümüz ...

Mekan;(ı)boşverin...

"Kalem hatası"mı diye düşündüm önce; hani soyadı kanunu uygulanırken nüfus memurlarının çokça yaptığı gibi...

Hatta yanlış mı okudum,yanlış mı yazılmış diyerekten o börekçi dükkanına değişik günlerde birkaç kez gittim, doğruymuş...

(Yazıyı yazarken (anlamını bilsemde) "küt" kelimesini bir de Google'da sorgulayım dedim;gördüklerim sonrasında  yazıda bazı değişiklikler yapmak zorunda kaldım.)

Küt böreği yazısıda, tanımlamasıda doğruymuş-varmış.

Bundan sonrasında internetteki alıntılara yer verelim.

Önce uludağ sözlükten:

-"o böreğin aslı küt böreğidir. bunun nedeni de kat kat olmasıdır. kürt böreği ile hiç bi alakası yoktur... (oqz cnplt, 01.07.2011 "

-"polemiğe gerek yoktur, kürt böreğidir. ayrıca bol pudra şekeri ile yenilir, lezizdir. (berksanli, 01.07.2011 "

-"gerçek adı küt böreğidir. lakin kürt böreği diye bilen ve öyle yiyen çok. hem ha küt kürt ne fark eder börek aynı börektir. (moja draga, 16.08.2011"

Ekşisözlük:

-"halk arasında kürt böreği olarak bilinen kürt böreğinin halk arasında hiç duymadığım adı.

22.08.2011
rockinside"

-"asıl ismi kart kurt böreği olduğunu buradan ifşa ediyorum. zaten kürt diye bir millet de yok, bunu da ifşa ediyorum, olmayan bir milletin böreği mi olurmuş, peh!

edit: bu entry ironi içermekte oysa.
08.11.2012 18:52 ~ 05.12.2012  zerun"

Not: Alıntıdaki bu tırnak içindeki  "edit:bu entry ironi içermekte oysa." cümlesini anlamayan varsa eğer,kendisini (bu)  yazıyı hiç okumamış saysın..

 
Toplam blog
: 180
: 901
Kayıt tarihi
: 25.07.09
 
 

Önceleri Milliyet Gazetesi'nin "Okur Mektupları" vardı...Şimdi ise "İnternet", "Milliyet Blog" ve..