Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Kutlamaya Dönüşen Çikolata

Gıda sektöründe farklı ve kendisini belli eden bir üretim veya tasarım görünce çıldırıyorum. Bak şimdi, bu zamana kadar hiç görmediğim bir gıda ambalaj tasarımıyla karşılaştım. Yurtdışından gelen veya gördüğümüz ürünlerde de, başka yerde de görmedim varsa. Gıda tasarımı, ambalaj tasarımı, yeni ürün fikirleri, farklılıklar her zaman ilgimi çeker ama bunu kim düşündü?

Gerçekten söyleyin kimin fikri bu?

Bildiğimiz çikolata ambalajının içini sen git hediye paketi tarzında çiçekle döşe. Böylelikle hemen hediye vermeniz gerektiğinde ya da içinizden bir şey almak geldiğinde pat diye yardımına koşuyor o basit olarak gördüğün çikolata. Çikolata üreticisi bu yüzden “ Kutlamaya dönüşen paketler “ düşüncesiyle yola çıkmış. “Paketi aç, ters çevir katla.“ mantığı var. Aldığınız çikolatanın ambalajını açtıktan sonra ters çevirip o hediye paketini andıran çiçekli yüzeyle tekrar ambalajlayabiliyorsunuz sonrasında ise minik bir bantla yapıştırın ve dınınının hazır!  Bu ambalaj tasarımı kare olan çikolatalarda geçerliymiş ve tabi üzerinde belirtiliyor . Bu üretim bana tarihteki çiçekli un çuvallarını anımsattı. Un üreticileri çuvallardan elbise dikildiğini farkedince çiçekli üretime geçtiği söyleniyor, duymuşsunuzdur belki. Bu üretim de  “Hadi sen bir şeyleri unuttun ya da birilerini kırdın ama ben seni kurtarıyorum, çaktırma.” diyor.

O kadar bilim, kimya, gıda güvenliği, hijyen ve benzer konularda konuşuyoruz ama hiç biri şu gıda ve ambalaj tasarımları kadar şaşırtmıyor. Daha önce bahsetmişimdir, İstanbul Çırağan Sarayı’nda çok etkileyici bir gıda tasarım yarışmasına katılmıştık, farklı ambalaj ve içerikler vardı. En son şaşkınlıklarımı orda yaşamıştım ama görüyorum ki gün geçtikçe fikirler güzelleşiyor. Şu çok basit gelen ama daha önce uygulanmamış, tüketicilere “ Aaaa.”  dedirten üretimler ve gıda sektörüne renk- heyecan katan fikirler iyi ki var!

  Sağlıkla Kalın!

Not: “ Çikolatanın da düşüncelisi varmış. “

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..