Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '15

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Laktozsuz süt

Laktozsuz süt
 

Laktozsuz Süt


Laktozsuz süt “ piyasada bulunan ve en çok işe yaradığını düşündüğüm gıda ürünlerinden biri.  Yine çoğu kişi böyle bir ürünün satışta olduğundan habersiz. Benim üzerime düşen de mesleğimi yapıp aynı zamanda sizlere bu bilgileri ve yenilikleri ulaştırıp her zaman yanınızda olmak değil mi ? Amacıma ulaşıyorum fakat bunu yaparken bilimsel makale yazmıyorum ya da bir tez çalışması içerisinde yer almıyorum bu yüzden bilimsel ifadelerden uzak durmaya çalışarak siz okuyucularıma ulaşıyorum. Günümüzde internet ulaşılabilirliği çok kolay, isteyen açar bakar ama bilimsel bir meslek grubundan olmayan kişi o terimleri ve cümleleri anlamak zorunda mı canım? Allah allah. Tabi ki değil.

Hadi gelelim madem asıl konuya…

Laktozsuz süt diyorum. " Laktoz ne? "diyorsunuz. Laktoz doğada yalnız sütte bulunan süt şekeri , bir disakkarit. Glikoz ve galaktozdan olmuşmuş. “ desem gözleriniz bir uzaklara dalar gider pek bir şey anlamazsınız heralde değil mi? Bu yüzden o cevabı vermiyorum sizlere. Laktoz, sütün aromasında büyük bir payı bulunan süt şekeri.  Süt veren canlılarda farklı oranlarda bulunuyor, her sütte laktoz oranı aynı değil. Mesela inek sütünde laktoz, anne sütüne göre daha az bir miktarda.

Şimdi mevzuya geliyorum. Süt içtikten sonra midesinde veya bağırsaklarında rahatsızlık ve şişlik hisseden bazı insanlar vardır, bu insanlar yapısal olarak laktoz şekerini sindiremedikleri için bu durumla karşı karşıya kalırlar. Laktoz İntoleransı olarak adlandırdığımız durum, “  süt şekerine olan hassasiyet’dir.

Piyasada bulunan, incelediğim ve size bahsedeceğim bir kaç üründe süt özel bir formülle “ Laktozsuz süt “ haline getirilmiş durumda. Bu ürün sayesinde laktoza tolereli olmayan insanlar, sütten faydalanamayan insanlar bu ürün sayesinde süt tüketimini gerçekleştirebilirler. Ama tabi ki kafanıza göre değil. Süte olan alerji farklı bir durumdur, bunu ancak doktorunuza danışarak öğrenebilirsiniz.

Bahsettiğim ürün, 200 ml , 500 ml ve 1 lt olarak raflarda mevcut. 200 ml sütte 125 kcal bulunuyor. Denemenizde fayda var.

Not : “  Sütten ağzı yanan laktozsuz sütü üfleyerek içer tabi. “                                 Sağlıkla kalın!

                                                                                        Gıda Mühendisi – Nermin Özge BİLGE

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..