Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '10

 
Kategori
İnançlar
 

Liberal müçtehit!

Liberal müçtehit!
 

hayrettin karaman


"Düğünde, dernekte, halayda, yan yana, omuz omuza gülüp oynayan, eğlenen müminler; neden namazda bunu yapamazlar ey cemaat?”

O diyemedi ben diyeyim!

Diyemeyen Hayrettin Karaman!

Ama bakın ne diyor?

“ Kadınlar camide erkekler ile bir arada, aynı hizada namaz kılabilir! İnsanlar günah işlememek için günah imkânlarının ortadan kalkmasına talip oluyorlar. Hâlbuki Allah böyle istemiyor. Din böyle istemiyor. Din şöyle istiyor. Günah işleme imkânı bulunacak fakat siz iradenizle, Allah’a olan sevgi ve saygınızdan dolayı onu ihlal etmeyeceksiniz… Erkekler kadını günah aracı olarak görmüşler. Bu günah aracını mümkünse evin içinde hapsetmeyi arzu etmişler. Sınırı aşma dediğim işte bu… Sınırı tarih boyunca aşmışlar. Peygamberimiz bile bununla mücadele etmiş. Peygamber efendimiz zamanında saflar önce erkekler, sonra erkek çocuklar, sonra da kadınlar seklinde sıralanmış. Ama erkekler kadınların hizasında olsalar. Mezhep imamları bu konuyu tartışmışlar. Mesela Hanefiler demişler ki, kadın önde olursa ya da erkeğin hizasında olursa erkeklerin namazı bozulur. Ama diğer imamlar bozulmaz demişler. “Bozulmaz; niye bozulsun? Kadınlar ve erkekler aynı hizada durabilirler!”

Bunu TRT’deki bir programda söyledi!

Ama kendi internet sitesinde ne diyor bu konuda bakın!

“KADINLI-ERKEKLİ NAMAZDA SAF DÜZENİ
Kadınlar ile erkeklerin aynı safta, aynı namazı cemaatle kılmaları konusu iki cihetten incelenmiştir: 1. Namaza tesiri, 2. Caiz olup olmadığı.
1. Namaza tesiri; yani erkeklerin namazlarına zarar verip vermeyeceği konusunda mezhebler arasında görüş farkı vardır. Hanefîlere göre (beş vakit namaz, cuma ve bayram namazları gibi) normal namazlarda kadınlar ile erkekler aynı safta dururlarsa veya erkekler kadınların arkasında olurlarsa -kadınların yanlarında ve arkalarında bulunan- erkeklerin namazları sahih olmaz. Diğer mezheblerin çoğuna göre bu durumda erkeklerin namazları sahih olur. Benim anılan konuşmamda, "aynı safta kıldıkları takdirde İslâm'da olabilir" demem, "bu durumda erkeklerin namazları İslâm mezheblerinin çoğuna göre sahih olur" demektir.
2. Caiz olup olmaması konusuna gelince, bütün İslâm mezheblerine göre Sünnet olan, cemaatle namazda önde erkeklerin, onlardan sonra erkek çocukların, daha sonra kadınların sıralanmaları ve saf tutmalarıdır. Bu saf nizamının bozulması, kadınların önde veya erkeklerin yanlarında namaza durmaları mekruhtur, Sünnet'e aykırıdır; yani bu mânada olmak üzere caiz değildir.
Mesela cuma namazı için iç ezan okunduğu andan itibaren namaz bitinceye kadar alış-veriş vb. faaliyetler haramdır, caiz değildir. Ancak buna rağmen alış-veriş yapılırsa akit (alım-satım sözleşmesi, akdi) sahih olur. O mesele de buna benzemektedir. “

Sünnet dediğimiz olay, Hazreti Peygamberin dini tebliğ ederken, ibadetleri öğretirken takip ettiği yöntem diyebiliriz. Mesela konu olan namaz ibadetinin şeklini, adabını müminler Peygamberimizden görmüşler ve tatbik etmişlerdir. Caiz olmayan, bunun dışında hareket etmektir.

Hayrettin Karaman bunu caiz görmediği halde neden “olur; niye olmasın” diyor?

“Yani dün caiz görmediği olaya bugün niye icazet veriyor?”

Sorun burada!

Yazımın başlığını hatırlatayım!

“Liberal müçtehit!”

Değişiyoruz Allah’ın izniyle!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..