Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Liberallere Edebiyat dersi-1_

Liberallere Edebiyat dersi-1_
 

kitabın örtasından yazdım!


Aziz ve muhterem liberaller; bugünkü dersimiz Edebiyat!

Konumuz da Fabl ve Atasözleri!

Fabl, arkadaşlar; insanlar arasında geçmekte olan ibret verici olayların hayvanlar ve bitkiler arasında geçiyor gibi anlatılmasıdır.

Bakın arada “gibi” diye kullandım çünkü çoğunuz bu olayların gerçekten hayvanlar arasında olduğunu zannediyorsunuz!

Değil işte!

Mesela bir “sarı öküz “hikayesi var; siz onu gerçekten öküzler arasında geçmiş zannediyorsunuz! Tamam, baştan beri öküzlük etmişler ama olay gibi yani! “ Kurtla köpek” de öyle!

“Bize ne ya elin kurdundan köpeğinden, ben işime bakarım “diyen arkadaşları gördüm ben!

Ezop, Lafonten, Beydaba, Mevlana bunları boşuna yazmadı aziz ve muhterem liberal kardeşim!

Atasözlerine gelince!

Günümüze uygun o kadar Atasözleri var ki? Demek ki atalarım ta kimbilir ne zaman önceden bugünleri görmüşler, bizi uyarmışlar!

Mesela “katranı kaynatırsan olur mu şeker? Cinsini sevdiğim cinsine çeker!” derken lale soğanından bahsetmiyorlardı! Evet diyeninize saygı duyarım tabi ama yanlış!

Bir de son tartışmaları atalarım çok önceden görmüşler ve “Bıldır a. yandı bu yıl kokusu çıktı” gibi içinde müstehçen ifadeler geçen sözler etmişlerdir! Ayıp yani!

Gerçekten yanan birşey olmamıştır aziz ve muhterem liberal kardeşim!

Yarınki dersimiz coğrafya çocuklar!

Öbür gün yazılısınız ha!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..