Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '12

 
Kategori
Teknik Bilgiler
Okunma Sayısı
22241
 

LPG, benzinden hem verimli hem de çok daha güvenilirdir

LPG, benzinden hem verimli hem de çok daha güvenilirdir
 

Toplumumuzda çok fazla kirli bilgiler dolaşmaktadır. Bunlar gerek sağlık alanında ve gerekse teknik alanda çok yaygındır.

Bunlardan biri de otomobiller ile ilgilidir. Kendilerini toplumda uzman zanneden çevrelerin dahi çok fazla kirli bilgilere sahip olduklarını ve bu bilgilerin doğruymuş gibi birde topluma sunduklarını görüyorum. Ya da kasıtlı mı yapıyorlar/ yaptırılıyorlar!! 

Konu alanında uzman biri olarak sizlere gerek bilimsel ve gerekse teknik olarak bilgi aktarmak ve sizleri bu tuzaktan kurtarmak istiyorum.

Tüplü araç diye toplumda bilinen, LPG yakıtlı araçlar kullanılmaktadır. LPG nin tehlikeli bir yakıt olduğu, benzinden daha verimsiz olduğu ve hatta kapalı otoparklara sokulmadığı görülmektedir. Bunlar kesinlikle yanlış ve sanıyorum kasıtlı olarak topluma yayılmış//yaydırılmış bilgilerdir.

Neden kasıtlı? Siz, aracınızda LPG yakıtı kullanıyorsanız, yakıt tüketiminde, cebinizden daha az para çıkıyorsa bu demektir ki; petrol satıcılarının cebine daha az para giriyordur! İşte sorun buradadır. Yoksa LGP, süper benzinden hem daha verimli ve kaliteli bir yakıttır ve hem de güvenlik açısından benzinden daha güvenlikli bir sisteme sahiptir. Şunu da belirtelim ki; çevreye, benzinden çok daha az zarar vermekte ve kirletmektedir.

Basın da buna çanak tutmaktadır. Bir yerde kaza olduğunda, kazada yanan araç eğer tüplü yani LPG li ise borazanını öttürüyor; “tüplü araç yandı” diye. İyi de soruyorum şimdi; benzinli bir araç yandığında, neden “benzinli araç yandı” demiyorlar?!

Şunu iyi biliniz ki; tüp dolu iken patlamaz. Tüpün üzerindeki vanayı açın ve gaz çıkarken yakın, görün bakalım patlayacak mıdır. Asla patlamaz. Boş tüp patlar.   

İki araç aynı şekilde kaza yaptırılsa. Biri benzinli olsa öteki ise LPG li. Benzinli araç çok kolay yanar, tüplü araç ise çok zor. Çünkü tüpü aracın yangını elektrik kontağından ve kaporta kısmında olur. Ama benzinli araçta ise yangın benzinden ötürü olur. Çünkü benzinin güvenlik mekanizması yoktur. Benzin deposunun saçı çok ince olduğundan depo yarılır ve benzin etrafa yayılır. Ama LPG de bu asla olmaz. LPG tankının tam üstünde çok emniyetli bir kilit mekanizması vardır ve hemen gazı keser. Tankın sacı ise çok kalındır.

Araçlardaki tüp tanklarının güvenliği o kadar fazla ki, bir kazada tüpün boyasının yan tarafından yanmakta olduğuna şahit oldum. Tam 20 dakika boyası yandı ama patlamadı. Bakınız, araçlarda kullanılan tüp tanklarının basıncı yaklaşık 7 bar basınca kadar dayanıklı çelikten yapılmıştır. Fakat buna gaz doldurulurken 2 bar basınçta dolum yapılır. Onun için tank sakin yanma ile yansa bile bu basınca ulaşmaz.  

Benzinli araçlarda LPG kullanılırken araca zarar veriyor olmasının birinci sebebi kalitesiz tesisatın kullanılması, ikincisi ise aracın soğutma sisteminin daha sağlıklı olmamasındandır. Çünkü LPG nin ısı verimi benzinden çok daha fazla olduğundan, benzinin ısısına göre imal edilmiş olan motor bloğunda, blokta daha fazla yıpranmalar olmaktadır. Bunu önlemek için, LPG ile çalışan motorların soğutma sistemleri daha güçlü hale getirildiğinde ve kaliteli tesisat kullanıldığında benzinden çok daha fazla avantajlı ve güvenilir olmaktadır.

Bilimsel olarak motorun tanımına bakarsak, burada da toplumu yalanlamış oluruz. ” Motor: yakıttan elde ettiği ısı enerjisini mekanik enerjiye çeviren sistemlerdir. “  Dikkat ediniz; ne kadar çok ısı enerjisi, o kadar çok mekanik enerji diyor! Öte yandan, peşinden sürüklendiğimiz, teknolojide ileri ülkelerde LPG li araçları devlet teşvik ederken bizim ülkede neden böyle oluyor dersiniz?!

Daha başka bir bilgi: Yakın bir geçmişte, toplumda su ile çalışan arabalar geliyor denildi de neden bir anda sustu, dersiniz? Ben söyleyeyim: ülkemizde o işi organize eden adamı Ankara’da vurduklarını duydum! 

Neden, ülkemizde demir yolu geri kalmıştır? Hep engellenmiştir? Şimdi de Doğu Karadeniz’e gelmesi planlanan demir yolu el altından engellenmeye çalışılıyor, neden? Trabzon’a hızlı tren gelirse, otobüs firmalarını ve hava yolu şirketlerini bir düşünün! Nakliye şirketlerini düşünün. Tırlar, kamyonlar, otobüsler ve uçalar boş kalacaktır.

Trabzon terminalinde bir görevliye sohbet esnasında sordum: Trabzon’a hızlı tren gelirse ne olur? Bana tek cevap verdi; “bu terminale anahtarı vurur gideriz.” İşte sizlere en güzel cevap.

                                                                                                        Motor Öğretmeni

Mesut Selek bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Çok güzel ve gerçekçi bilgiler...Faydalandım...Önerilerime aldım...saygılarımla...

Mesut Selek 
 02.12.2012 14:16
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 357
Toplam yorum
: 404
Toplam mesaj
: 47
Ort. okunma sayısı
: 983
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

 Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden yapmaya A..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster