Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '13

 
Kategori
Deneme
 

Mâhkum olabilme ehliyeti

Mâhkum olabilme ehliyeti
 

Resim netten alıntıdır


Bundan tam iki yıl evveli idi ve aylardan yine Ocak idi.

Gözleri görmeyen yaşlı bir kadın hem de yeni beyin ameliyatı geçirmiş, polislerin yardımı ile cezaevine doğru yol alıyordu. Kadın ayakta durmakta zorlanırken kameralar göstermesin diye de yüzünü kapatıyordu.

Yaşlı kadının adına kızı tarafından ticari bir müessese açılmış, 12 bin lira tutarındaki çek de ödenmeyince kadına görünen hapishane!..

Ülkemizde birçok işi yapabilmenin ruhsatı ya da ehliyeti vardır. Gözleri görmeyen, sağlığı da yerinde olmayan yaşlı bir kadını mahkûm etmek ceza hukukumuz adına utanç verici bir durumdur diyemiyorum...

Diyemiyorum. Özellikle demiyorum. Ila ki suçtur, ben de suç işlemek istemiyorum. Bu yüzden utanç verici yerine üzücü bir durum, diyorum.

Mahkûm olabilmenin de bir ehliyeti olmalı.

Yasalar yeniden düzenlenmeli.

Yaşlı ve sağlığından yoksun insanlar için cezaevleri yerine, evlerinde mahkûmiyet süreleri boyunca bir psikolog ve başka ne gerekiyorsa o uzmanların nezaretinde geçirilmeli.

*

 
Toplam blog
: 74
: 1455
Kayıt tarihi
: 24.06.09
 
 

Haydanlı Eğitmen Aziz Doğan'ın oğluyum. Köyceğiz doğumluyum. Isparta Meslek Yüksek okulu muhasebe me..