Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

Maçoluk kadına ve erkeğe yakışıyor mu?... Bana göre asla hayır !!!!!

Maçoluk kadına ve erkeğe yakışıyor mu?... Bana göre asla hayır !!!!!
 

Maçoluk nedir?... Maçoluk sadece erkeğe has bir davranış biçimi midir?... Maçoluk kadına ne kadar yakışır?.. .Ya da erkeğe de yakışıyor mu?..

Bu konu nerden geldi aklıma derseniz, çok kibar bir beyfendinin asla kendinden beklenmeyecek bir davranışı karşısında sevgilisinin ona ''Bu maço havaları nerden buldun, yakışmıyor sana'' demesiyle esinlendim.

Maçoluk bana göre, dediğim dedik, astığım astık, kestiğim kestik, ben ne diyorsam o tarzından düşünce, biraz günümüz görgü kurallarından uzak, özür dilemeyi küçüklük olarak görmek, kabadayı havalar, eli belinde olmak, bu tür davranışlarından ve yaptıklarından dolayı iyi birşey yapıyorum zannetmek,ve karşısında ki kişi tarafından kabul edilir oluşundan dolayı büyük zevk almak demek sanırım...

Günümüz de maçoluğun sadece erkeğe has olduğunu düşünmüyorum..Bu tür davranışları sergileyen bayanlara da şahit oluyorum zaman zaman..Fakat ne erkek te ne bayan da böyle bir davranış modelini hiç bir zaman anlamış ve kabul etmiş değilimdir......

Bana göre ne erkeğe ne kadına yakışıyor bu maçoluk zırvalaması...

Bir bayanın elini beline koyup asaraım, keserim, ben yaparım, benim dediğim olacak, yada gelirsem paralarım tarzı konuşmaları bir bayan olarak bana çok itici geliyor ve asla yakışmadığını söylüyorum..

''Kasımpaşalı, eli maşalı'' olunca sanki bir meziyet, üstün bir yetenek havalarında olan bayanlara zaman zaman etrafımızda ve hatta medya da bile şahit oluyoruz. Benin gözüme bir bayan olarak hiç bir zaman şık ve etik gelmiyor bu tür davranışlar....

Kadın dediğin hanımefendi olacak, eli maşalılık yapacaksa bile bunu hanımefendilik çerçevesi içerisinde etrafına aksettirmesi gerektiğini düşünüyorum ve savunuyorum... Yeri geldi mi esip gürleyecek, yeri geldi mi süt liman olacak, yerinde anne, yerinde sevgili, yerine göre hafif meşrep, yerine göre tüm ciddiyetini takınacak, yerinde eş olacak ama hep hanımefendi olacak..

Bir anlam veremiyorum bazı kadınların ''Sevgilimin maço olmasını isterim'' düşüncelerine....

Niye böyle bir şeye ihtiyaç duyuluyor ki..Maço bir sevgili isteyen bayan kendi hayatını, kendisi kontrol altına alamayıp da maço sevgilisi tarafından mı yönetilmesini istiyor acaba?..Bu duygunun o kadına verdiği hazza anlam veremiyorum...

Hani maço erkek ''Gitme , gelme, bakma, giyme, otur yerinde, ben ne dersem o diyecek ya, bayan da ''peki aşkım, peki sevgilim sen ne dersen o diyecek ya''... Böyle bir ilişkinin neresi hoş acaba?..

Erkek dediğin maçoluğuyla değil, ağırlığıyla, duruşuyla, kibarlığıyla, beyfendiliğiyle bir kadına hükmedebilmeli..

Tabi ki bu arz ve talep mevzusu...maçoluğu ben ne erke te, ne kadın da şık ve etik bir davranış olarak görmesem de yakıştıramasam da, kabul etmesem de bir başkaları tarafından talep oldukça arz da olacaktır....

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..