Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '12

 
Kategori
Haber
 

MAKÜ, 2012–2013 akademik eğitim/ öğretim yılına törenle başladı

MAKÜ, 2012–2013 akademik eğitim/ öğretim yılına törenle başladı
 

MAKÜ, 2012–2013 Akademik Eğitim/ Öğretim Yılına Törenle Başladı


Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ), 2012–2013 akademik eğitim öğretim yılına bugün (13 Kasım 2012 günü) MAKÜ Konferans ve Sergi Salonunda yapılan törenle başladı.

Yapılan törene Vali Yılmaz, MAKÜ Rektörü Prof Dr. Mustafa Saatçı, YÖK Denetlemek Kurulu Üyesi Prof. Dr. İlyas Doğan, Milli Futbol Hakemi Cüneyt Çakır, Jandarma Albay Yavuz Özfidan, Başkan Akkaya, CHP İl Başkanı Süleyman Erman, öğretim üyeleri ile öğrenciler katıldı.

MAKÜ, 2012–2013 akademik yılına Konferans ve Sergi Salonunda yapılan sade bir törenle başladı. Şehitler için saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunuşunu müteakiben geleneksel MAKÜ tanıtım filmi izlendi. Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü tarafından bestelenen Burdur Süiti, bölüm öğretim üyeleri ve öğrencileri tarafından seslendirildi ve orkestra yerel türküleri icra etti.

Daha sonra protokol konuşmalarına geçildi.

MAKÜ, 15 Üniversite İçinde 6. Sırada

Rektör Prof. Dr. Saatçı yaptığı açılış konuşmasında, 17 Mart 2006 tarihinde eğitim öğretim hayatına başlayan MAKÜ’nün bu gün 5 Fakülte, 4 Enstitü, 6 yüksekokul ve 10 meslek yüksekokuluyla faaliyetlerini sürdürdüğünü, İstiklal Yerleşkesinde 75 bin 359 m2 kapalı alan inşaatının bitirilmiş, halen 53 bin 452 m2’lik bölümün inşasının ise devam ettiğinin altını çizerek, “altyapı çalışmalarına paralel olarak öğrenci ve akademik personel sayımızda da ciddi bir artış söz konusudur. Bugün itibarıyla 18.161 öğrencimiz, 21 profesör, 31 doçent, 148 yardımcı doçent olmak üzere 200 Öğretim üyemiz mevcuttur. Üniversitemiz tercih edilme açısından kendisiyle birlikte kurulan 15 üniversite içinde 6. sıradadır” dedi.

Rektör Prof. Dr. Saatçı, üniversitelerin eğitimin ve bilimsel çalışmaların koordine şeklinde yapılmak zorunda olduğu merkezler olduğunu, hatta bunlara ek toplumsal ilerleme ve çağdaşlaşmanın vazgeçilmez unsuru olarak görülegeldiğini vurgulayarak, “devletimizin üniversitelere ayırdığı yatırım payı düşünüldüğünde, Türkiye’nin ve Türk milletinin geleceğinin üniversal gelişimde olduğu görülür” şeklinde konuştu.  

Yeni Üniversite Anlayışı

“Ancak içinde bulunduğumuz çağla birlikte üniversite anlayışı da hızla değişmektedir. Öncelikle geleceğin üniversitesi yeniliklere, keşfe, buluşlara ve patent geliştirmeye birinci derecede önem vermek zorunda kalacak aksi takdirde başarı ve kredisini kaybedecektir”diyen Prof. Dr. Saatçı, “başarının göstergesi çok şey bilmekte değil üretime yönelik bilgiyi sunmakla ölçülecektir. Üniversite eğitimi ezbere dayalı değil inşa ve senteze dönük olacak, proje tabanlı sorgulama ve araştırma yaygınlaşacak, yaparak ve yaşayarak öğrenme önem kazanacaktır. Üniversiteler öğrencilerine sadece öğretim hayatı süresince değil, mezuniyet sonrası mesleki ve beceri güncelleştirme eğitimi veren kurumlara dönüşecektir” şeklinde ifade de bulundu.

Araştırmaların “ağırlıklı olarak disiplinler arası olacağı”nı, “akademik alanlar arasındaki sınırlar”ın “giderek daha belirsiz hale geleceği”ni belirten Prof. Dr. Saatçı, “geleceğin üniversitesinin gündeminde yer alacak çevre tahribatının önlenmesi, kirliliğin azaltılması, kontrollü büyümenin ve sürdürülebilir kalkınma modellerinin pratik uygulamalarının geliştirilmesi, sağlık ve eğitim gibi ana problemler”in, “disiplinlerarası işbirliğine dayalı olarak çözülmeye çalışılacağı”nı iddia etti.

Neoliberal Ekonomi politikalarına Uygun Dersler       

Üniversite anlayışındaki bu gelişmelerin ve gerçeklerin bilincinde olduklarını, bu kapsamda ve bu nedenlerle MAKÜ’nün, birçoğunun ülkede ilk sayılabilecek bir takım kararlar aldığını ifade ederek şöyle konuştu: “Bunlardan bazılarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Öncelikle üniversitemizin bütün bölümlerine seçmeli girişimcilik dersi konulmuştur. Böylece eğitimcisinden mühendisine idari bilimcisinden veteriner hekimine kimyagerinden hemşiresine teknikerinden ofis sekreterine bütün öğrencilerimiz tek iş kapısı olarak devleti görmeyecek kendi alanlarında girişimciliklerini geliştirebileceklerdir. Böylece üniversitemiz, mezunlarımıza sadece kurumumuz çatısı altında mesleki beceri kazandırmakla kalmayıp, öğrencilerini 21. yüzyılın temel ölçütü olan piyasa şartlarında rekabet edebilme imkânı kazandırmak istemekte, onları mezuniyet sonrası hayata hazırlamayı hedeflemektedir. Buna en güzel örnek bu sene KOSGEP ile gerçekleştirdiğimiz aktivitelerdir.”

İlk Ders “Sporda Etik”

Konuşmanın ardından çeşitli spor dallarında derece almış MAKÜ öğrencilerine çerçevelenmiş Ersoy portresi ve çeşitli ödüller verildi. Daha sonra Milli hakem Cüneyt Çakır’a Üniversite Senatosunun aldığı bir karar sonucu fahri doktorluk unvanı verildi. Cüneyt Çakır’ın binişini Rektör Prof. DR. Saatçı giydirdi. Öğrencilere ilk dersi ise, “Sporda Etik” başlığı ile YÖK Denetleme Kurulu Başkanı Prof Dr. İlyas Doğan verdi.

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..