Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '09

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Marka sorumluluktur...

Marka sorumluluktur...
 

İnt alınmıştır


MARKA NEDİR? Son dönemde herkesin dilinden düşmeyen MARKA kavramı biraz dejenere edildi gibi.

Bundan 20 – 30 yıl önce MARKA kavramı daha yerinde daha doğru kullanıldığını düşünüyorum.

Marka tescil edilmiş bir kavram olmaktan, vazgeçilmez bir kavram olmaya kadar geniş bir çerçevede tanım bulmasından ötürü anlayan anlamayan bilen bilmeyen herkes tarafından kullanılmaktadır. Bu nedenle marka algımı ifade edecek bir yazı yazmaya karar verdim.

Marka; en basit ifade ile tescil edilerek mülkiyeti elde edilen bir kavramdır. Ama bu tescilli binlerce markalardan bir kısmı kavram olarak değer bulmakta bir kısmı da sadece tescil edilmekle kalmaktadır. İşte esas olan değer bulan markalardır ki; bunlar vazgeçilemeyen malı hizmeti veya işletmeyi sembolize etmektedirler.

Bu yazıda bazı markaları örneklemek reklam sayılmayacağından kullanmak zorundayım.Örneğin; eşarp ile başlayıp kravat ile gelişen sonrasında konfeksiyon ile büyüyen VAKKO kumaşı, çizgileri, dikiş kalitesi ve mağaza konseptiyle bir markadır. Yine pastada PELİT estetiği, lezzeti, ambalajı ile bir markadır. Son fasıl süratle gelişen KAHVE DÜNYASI konseptiyle bir markadır.

AMA bir İLİN marka olması mümkün müdür? Bir İL çekim gücü olabilir. Bir ilin bütünü marka olamaz. Örneğin İstanbul lokantalarının tamamı aynı standartta mıdır? Elbette hayır.

Bir ARTİSTİN marka olması mümkün müdür? Bir artist imaj olabilir. Ama marka olamaz çünkü bir artist her senaryoya, her ekibe, her yönetmene göre farklı filimler veya tiyatrolar yapabilir. Bir artist tüm faaliyetlerinde aynı standardı yakalayabilir mi? Elbette hayır, çünkü artist veya aktör bir faktördür hakim unsur değildir.Ama bir yönetmen marka olabilir, çünkü ürün onun eseridir. Seçtiği oyun, oyuncular, mekanlar, konsept onun tercihleridir.

Özetle MARKA; bağımlılık yapan veya en azından tercih için ilk akla gelenlerden biri ise tamam, yok yan unsur ise sadece bir faktördür.

İŞTE EN SOMUT ÖRNEK; fantezi müzikte marka olmuş TATLISES mal ve hizmet üretiminde sürekli başarısızlıklar yaşıyor, o zaman TATLISES’E komple marka demek mümkün müdür?

Bir ülkedeki kabul gören MARKA SAYISI ülke ekonomisinin gelişmişilik göstergelerindendir.

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..