Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '09

 
Kategori
İzmir
 

Marmara'dan Ege'ye bölgeler ve yaşam :)

Marmara'dan Ege'ye bölgeler ve yaşam :)
 

Bu taraflar farklı.

İklim olarak...

Bitki örtüsü olarak...

Farklı.

Kendi adıma daha yeşil, daha soğuk, daha böyle karlı kışlı yerleri sevdiğimden hala alışamadım geldiğimden beri.

Marmara ve Trakya dışında bir Ankara'da yaşadım.

Yazın sıcak olmasına rağmen mevsim kısa, hava kuru olur orada.

Bu tarafların sıcağı kadar insanın içini yakmaz.

Kış da tam kıştır oralarda.

İzmir, Ege çok güzel yerler.

Ama sıcağına tahammülüm yok işte, ne yapayım :)

Daha yeşil, daha serin yerler favorim benim.

Bizim oralar gibi :)

Trakya, Marmara, Karadeniz gibi :)

İnsanlarda buraların yaz tatili için en uygun yer olduğu kanaati var.

Bu taraflardaki turizm yatırımlarının büyüklüğü, mevsimin uzun oluşu, ciddi bir sektör haline gelişi haliyle en büyük etken bu hususta.

İnsanlar kolay kolay Karadeniz'e filan gitmiyor yaz tatiline.

Marmara'ya da giden yok on günlük izninde.

Yazlığı varsa, akrabası varsa ancak o zaman geliyor.

Varsa yoksa Ege, Akdeniz tatili.

Bazıları sıcak sever :)

Ben soğuk arayanlardanım :)

Diğer bölgelerle kıyaslıyorum bazen bu tarafı.

Marmara, Trakya, Karadeniz daha yeşil.

Daha serin.

Ot yemeği neyim Karadeniz'de de yaygın.

Aynı buralar gibi iki tutam ottan elli çeşit yemek yapılıyor oralarda da.

Zeytinyağı fazla yok yemek kültüründe belki.

Ama buralarda da tereyağı, balık yok fazla.

Misal...

Hamsi.

Karadeniz'de hamsinin reçeli bile var mutfaklarda.

Deniz, bölge insanının herşeyiyle hayatına girmiş.

Buralarda sofra kültüründe böylesine adı bilinen bir balık varsa da ben bilmiyorum.

Ege'de denizle sadece sünger avcıları ilgili.

Bildiğim bütün hikayelerde hep sünger avcıları var.

Balıkçılar yok.

Balık yok.

Ot yemekleri, zeytin ve zeytinyağı ağırlıkta mutfakta.

Bizim Trakya'da da yaygındır ot yemekleri.

Her evde yapılır, bilinir.

Ama bölge reklamında görülmez.

Ot yemeği Ege Akdeniz mutfak tanıtımlarında ön plana çıkıyor.

Zeytin de aynı şekilde.

Ben vaktiyle Tekirdağ taraflarında zeytin yetiştirildiğini öğrenince çok şaşırmıştım :)

Gemlik, Orhangazi, İzmir, Urla, Ayvalık filan bilirdim zeytiniyle ünlü yerler olarak.

İnsanların gündelik yaşamlarında, sofralarında olan şeyler bunlar.

Gerçi şöyle eti, tereyağı, içyağı bol olan yemekler yapmayı ve yemeyi tercih ediyorum.

Zeytinyağlılar dolapta her zaman bulunacak aperatif türü yemek benim için.

Bana ''hafif'' geliyor biraz zeytinyağlı ana yemekler :)

Ot yemekleri de aynı şekilde :)

40 yaşından sonra da değişecek halim yok :)

Boğazımdan kıstığım parayı doktorlara da vermek istemem :)

Yazın sıcak olsun...

Ama içimi bayıltmasın...

İki ayda bitsin yaz sıcakları :)

Kışın da her yer kar olsun.

Lapa lapa yağsın işte :)

Çıtır çıtır yürüyeyim üzerinde ben de :)

Mümkünse her yer yeşillik olsun :)

Bakınca dikenlik çalılık görmekten fenalık geldi içime artık :)

Ne yapayım, arıyorum bizim tarafların yeşilini...

Karını...

Soğuğunu...

Bu yaşıma kadar daha serin ve yeşillikli yerlerde yaşadığımdan olacak alışamadım.

Sıcağına alışamadım.

İnsanlarının sıcaklığını çok seviyorum.

Havanın sıcağına dayanamıyorum.

Misafirim buralarda, anlamışem eyicene :)

''Çakma Egeli'' olmak böyle birşey herhalde :)

Sayılı gün :)

Geçer elbet :)

 
Toplam blog
: 403
: 1023
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Kendi halinde biriyim, ziraat mühendisiyim. Emekli oldum ve kendi işimi kurdum. İzmir'de yaşıyoru..